Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2024 - 12.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 15.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Mia-Maria Salmi
Ryhmät
TR3HECOM
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR003AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Aikataulu vahvistetaan opintojakson alussa.
kts lukujärjestys

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit
Itsenäisesti hankittu materiaali

Suositeltava kirjallisuus

Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. 2021. Marketing Communications

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakson lähtitapaamiset: Tietoiskut, tiimityö ja ohjaus
Itsenäinen tiimityöskentely

Työelämäyhteydet

Case-yritys, joka vahvistetaan myöhemmin.
Vieraiilja ja mahdolliset yritysvierailut

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Näyttö: Mikäli jo osaat tämän opintojakson sisällöt, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Oppimistehtävät

Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintuunnitelma kohdeyritykselle.
Projektisuunnitelma ja projektityön arviointi

Siirry alkuun