Dataohjautuva markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR002AS2A-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 18.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.08.2023 - 13.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
30 - 100
Koulutus
AVO Avoin ammattikorkeakoulu
Opettajat
Päivi Penttilä
Ryhmät
AVOINAMK
Avoimen AMK:n toteutus
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
INSTRUCTED
Ohjattu virtuaalitoteutus
Opintojakso
MAR002AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kurssi alkaa 21.8.2023 ja loppuu 13.10.2023. Ensimmäisen kurssin orientaatioviikon jälkeen kurssin voi suorittaa joustavasti oman/virtuaaliryhmän aikataulun mukaan.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, Online, Virtual, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia markkinoinnin dataan perustuvia kehitysideoita valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Valinnat perustellaan tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Opit modernin ja tehokkaan markkinoinnin perusteet. Tutustut alan keskeisiin käsitteisiin, käytäntöihin ja järjestelmiin. Ymmärrät dataohjatun markkinoinnin mahdollisuudet eri kanavissa ja pystyt suunnittelemaan kohdennettua markkinointia, joka tukee liiketoiminnan tavoitteita. Hyödynnät digimarkkinoinnin erilaisia mittareita ja ymmärrät niiden merkityksen ketterässä markkinoinnissa.

Oppimateriaalit

Tarkentuu kurssin alkaessa

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti. Kaikki materiaali ja tehtävät ovat Moodlen oppimisympäristössä. Jaksolla on myös 2-3 online-tapaamista, joihin on suositeltavaa osallistua. Ensimmäinen online-tapaaminen (tietoa kurssista) järjestetään kurssin toisella viikolla.

Kurssiin liittyy itseopiskeltavaa materiaalia, monivalintakysymyksiä sekä tehtäviä.

Työelämäyhteydet

Case-esimerkit ja vierailevat luennoitsijat (tallenteet) pääsääntöisin työelämästä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssi suoritetaan tehtävien muodossa.

Kansainvälisyys

Kurssin aihe soveltuu erinomaisesti kansainväliseen ympäristöön.

Oppimistehtävät

Orientaatiotehtävä
Monivalintatehtävä (yksilötyö)
Erilaisia soveltavia kirjallisia tehtäviä (virtuaalinen ryhmätyö)
Oman oppimisen analysointitehtävä (yksilötyö)

Arviointitavat

Eri tehtävistä saa pisteitä, joiden pohjalta muodostuu kurssin kokonaisarvosana.
Tehtävien pisteytykset käydään läpi kurssin aluksi.

Siirry alkuun