Dataohjautuva markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR002AS2A-3012
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2023 - 18.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.08.2023 - 13.10.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 30 - 100
- Koulutus
- AVO Avoin ammattikorkeakoulu
- Opettajat
- Päivi Penttilä
- Ryhmät
-
AVOINAMKAvoimen AMK:n toteutus
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
-
INSTRUCTEDOhjattu virtuaalitoteutus
- Opintojakso
- MAR002AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kurssi alkaa 21.8.2023 ja loppuu 13.10.2023. Ensimmäisen kurssin orientaatioviikon jälkeen kurssin voi suorittaa joustavasti oman/virtuaaliryhmän aikataulun mukaan.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact, Online, Virtual, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinoinnin dataan perustuvia kehitysideoita valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Valinnat perustellaan tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Opit modernin ja tehokkaan markkinoinnin perusteet. Tutustut alan keskeisiin käsitteisiin, käytäntöihin ja järjestelmiin. Ymmärrät dataohjatun markkinoinnin mahdollisuudet eri kanavissa ja pystyt suunnittelemaan kohdennettua markkinointia, joka tukee liiketoiminnan tavoitteita. Hyödynnät digimarkkinoinnin erilaisia mittareita ja ymmärrät niiden merkityksen ketterässä markkinoinnissa.
Oppimateriaalit
Tarkentuu kurssin alkaessa
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti. Kaikki materiaali ja tehtävät ovat Moodlen oppimisympäristössä. Jaksolla on myös 2-3 online-tapaamista, joihin on suositeltavaa osallistua. Ensimmäinen online-tapaaminen (tietoa kurssista) järjestetään kurssin toisella viikolla.
Kurssiin liittyy itseopiskeltavaa materiaalia, monivalintakysymyksiä sekä tehtäviä.
Työelämäyhteydet
Case-esimerkit ja vierailevat luennoitsijat (tallenteet) pääsääntöisin työelämästä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssi suoritetaan tehtävien muodossa.
Kansainvälisyys
Kurssin aihe soveltuu erinomaisesti kansainväliseen ympäristöön.
Oppimistehtävät
Orientaatiotehtävä
Monivalintatehtävä (yksilötyö)
Erilaisia soveltavia kirjallisia tehtäviä (virtuaalinen ryhmätyö)
Oman oppimisen analysointitehtävä (yksilötyö)
Arviointitavat
Eri tehtävistä saa pisteitä, joiden pohjalta muodostuu kurssin kokonaisarvosana.
Tehtävien pisteytykset käydään läpi kurssin aluksi.