•   Dataohjautuva markkinointi MAR002AS2A-3010 23.10.2023-15.12.2023  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - dataohjautuvan markkinoinnin keskeiset käsitteet, käytännöt ja järjestelmät
    - kuvata miten digikanavissa (kotisivut, hakukoneet ja somekanavat) kertynyttä kävijätietoa voidaan analysoida ja hyödyntää markkinoinnissa asiakasymmärryksen ja päätöksenteon tukena
    - suunnitella personoitua markkinointia kerätyn tiedon perusteella sekä asettaa tavoitteita ja mittareita
    - huomioida vastuullisuuden, kestävä kehityksen ja eettisyyden datan käsittelyssä.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - tiedon merkitys ja käyttäminen markkinoinnin kehittämisessä sekä markkinointitutkimuksessa
    - tiedolla johtaminen markkinoinnissa 
    - tekoäly, automatisaatio ja robotiikka osana markkinointia
    - dataohjautuvan digitaalisen markkinoinnin perusteet
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin peruskäsitteet ja työkalut. Opiskelija osaa ohjatusti löytää tarvittavaa tietoa ja ohjatusti analysoida dataa markkinoinnin lähtökohtana.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin työkalut ja niiden keräämän datan. Opiskelija löytää tarvittavaa tietoa ja analysoi sekä hyödyntää dataa markkinoinnin lähtökohtana. Opiskelija ymmärtää mittaamisen ja seurannan merkityksen asiakasymmärryksessä ja markkinoinnissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin ja sen erityispiirteet erinomaisesti. Opiskelija hallitsee olennaisen tiedon löytämisen ja osaa itsenäisesti analysoida sekä hyödyntää dataa markkinoinnissa. Hän osaa valita oikeat mittarit ja tehdä kehitysehdotuksia. Opiskelija osaa viestiä omat ratkaisunsa ammattimaisesti.
    Lisätiedot
    Läsnäolo:
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla.
    Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakso toteutetaan contact-opetuksena Porvoon Campuksella. Kaikki materiaali ja tehtävät ovat Moodlen oppimisympäristössä.

    Kurssiin liittyy itseopiskeltavaa materiaalia, monivalintakysymyksiä sekä tehtäviä.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Tarkentuu kurssin alkaessa

    Työelämäyhteydet

    Case-esimerkit ja vierailevat luennoitsijat (tallenteet) pääsääntöisin työelämästä

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Kurssi suoritetaan tehtävien muodossa.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kurssin aihe soveltuu erinomaisesti kansainväliseen ympäristöön.

    Ajoitus

    23.10.2023 - 15.12.2023

    Oppimistehtävät

    Opintojaksoon liittyy monivalintatehtävä sekä erilaisia soveltavia tehtäviä seuraavasti: 1) Koko kurssin materiaaliin liittyvä monivalintatehtävä (max. 50 pistettä) 2) Oman oppimisen analyysi (max. 10 pistettä) 3) Dataohjautuvan digikampanjan suunnittelutehtävä (max. 25 pistettä) 4) Dataohjautuva markkinointi case-yrityksessä -tehtävä (max. 15 pistettä)

    Ilmoittautumisaika

    12.06.2023 - 20.10.2023

    Aikataulu

    Kurssi alkaa 23.10.2023 ja loppuu 15.12.2023.

    Ryhmä
    • CONTACT
    • TR3PCMAR1
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Opintojakson voi suorittaa myös opinnallistaen tai näytöllä, jos aiempaa osaamista jo löytyy. Jos haluat vaihtoehtoisen suoritustavan, ota yhteyttä opintojakson vastuuopettajaan.

    Opettaja

    Maria Vickholm, Susanna Luoma

    Paikkoja

    15 - 45

    Arviointitavat

    Arviointiasteikko

    85-100 = 5
    71-84 = 4
    61-70 = 3
    51-60 = 2
    40-50 = 1

    Arviointiasteikko noudattaa opintojaksokuvauksen arviointikriteerejä.

    Arviointikriteerit

    Arviointikriteeri - arvosana 1

    Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin peruskäsitteet ja työkalut. Opiskelija osaa ohjatusti löytää tarvittavaa tietoa ja ohjatusti analysoida dataa markkinoinnin lähtökohtana.

    Arviointikriteeri - arvosana 3

    Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin työkalut ja niiden keräämän datan. Opiskelija löytää tarvittavaa tietoa ja analysoi sekä hyödyntää dataa markkinoinnin lähtökohtana. Opiskelija ymmärtää mittaamisen ja seurannan merkityksen asiakasymmärryksessä ja markkinoinnissa.

    Arviointikriteeri - arvosana 5

    Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin ja sen erityispiirteet erinomaisesti. Opiskelija hallitsee olennaisen tiedon löytämisen ja osaa itsenäisesti analysoida sekä hyödyntää dataa markkinoinnissa. Hän osaa valita oikeat mittarit ja tehdä kehitysehdotuksia. Opiskelija osaa viestiä omat ratkaisunsa ammattimaisesti.

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5