Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3122

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2024 - 22.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.03.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
Opettajat
Marika Elovaara Mak
Ryhmät
ITB2PADIG1
Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, Digitaaliset palvelut
ITB2PAICI1
Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, ICT infra ja pilvipalvelut
ITB2PAICB1
Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta
ITB2PASOF1
Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, Ohjelmistokeihtys
ONLINE
Verkkototeutus
EVENING
Iltaopetus
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kurssi on jaettu 7 teemaan (teema per kurssiviikko). Osa niistä käsitellään online-tunneilla ja osa jää itseopiskeltavaksi. Aikataulu on suuntaa-antava ja tehty helpottamaan kurssilla työskentelyä.

Aloitustehtävät on tehtävä on ensimmäisen kurssiviikon aikana (paikan vahvistus).

Oppimistehtävän (A ja B osat) on palautettava kurssin toiseksi viimeisellä viikolla.

Moodle-tentti on kurssin viimeisellä viikolla.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Oppikirjana käytetään "Yrityksen asiakasmarkkinointi, Bergström ja Leppänen, 2021". Lisälukemistot ja -materiaalit löytyvät Moodlesta.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Kurssi on online-tototeutus. Lisäksi tehdään oppimstehtävi (A ja B) ryhmätyönä sekä online- tunneilla on ryhmätyöskentelyä. Toteutus vaatii merkittävästi itseopiskelua.

Työelämäyhteydet

Oppimistehtävä (A ja B) linkitetään yrityselämään.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksen lopussa Moodle-tentti, joka pohjautuu oppikirjaan ja kurssimateriaaliin.

Kansainvälisyys

Oppikirja on suomeksi, mutta muuta materiaalia voi olla myös englanniksi.

Oppimistehtävät

Opintojaksoon sisältyy ryhmässä tehtävä oppimistehtävä, joka koostuu osioista A ja B. Lisäksi on Moodle-tentti.

Arviointitavat

Kurssi arvoidaan asteikolla 1-5. Se koostuu oppimistehtävistä A ja B sekä tentistä.

Siirry alkuun