Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3122
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2024 - 22.03.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.03.2024 - 17.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
- Opettajat
- Marika Elovaara Mak
- Ryhmät
-
ITB2PADIG1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, Digitaaliset palvelut
-
ITB2PAICI1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, ICT infra ja pilvipalvelut
-
ITB2PAICB1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta
-
ITB2PASOF1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, Ohjelmistokeihtys
-
ONLINEVerkkototeutus
-
EVENINGIltaopetus
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kurssi on jaettu 7 teemaan (teema per kurssiviikko). Osa niistä käsitellään online-tunneilla ja osa jää itseopiskeltavaksi. Aikataulu on suuntaa-antava ja tehty helpottamaan kurssilla työskentelyä.
Aloitustehtävät on tehtävä on ensimmäisen kurssiviikon aikana (paikan vahvistus).
Oppimistehtävän (A ja B osat) on palautettava kurssin toiseksi viimeisellä viikolla.
Moodle-tentti on kurssin viimeisellä viikolla.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.
Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
Oppikirjana käytetään "Yrityksen asiakasmarkkinointi, Bergström ja Leppänen, 2021". Lisälukemistot ja -materiaalit löytyvät Moodlesta.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Kurssi on online-tototeutus. Lisäksi tehdään oppimstehtävi (A ja B) ryhmätyönä sekä online- tunneilla on ryhmätyöskentelyä. Toteutus vaatii merkittävästi itseopiskelua.
Työelämäyhteydet
Oppimistehtävä (A ja B) linkitetään yrityselämään.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Toteutuksen lopussa Moodle-tentti, joka pohjautuu oppikirjaan ja kurssimateriaaliin.
Kansainvälisyys
Oppikirja on suomeksi, mutta muuta materiaalia voi olla myös englanniksi.
Oppimistehtävät
Opintojaksoon sisältyy ryhmässä tehtävä oppimistehtävä, joka koostuu osioista A ja B. Lisäksi on Moodle-tentti.
Arviointitavat
Kurssi arvoidaan asteikolla 1-5. Se koostuu oppimistehtävistä A ja B sekä tentistä.