Online-tunneille osallistumista edellytetään min 75% tunneista.
Tunneilla käytetään vaihtelevia, osallistavia ja soveltavia oppimismenetelmiä : luennot, itsenäisen työskentelyn ohjaus, oppimis- ja ryhmätehtävät sekä tapausanalyysit sekä -esitykset.
Keskeisin materiaali on Moodlessa jaettava materiaali (diat, artikkelit, linkit, verkkosivustot jne). Opintojakson aikana saatetaan joiltain osin suositella alan teoksia, jotka ilmoitetaan opintojakson aikana. Opettaja varmistaa saatavuuden ennen teoksen suosittelua.
Aiheet liittyvät kiinteästi yritysten toimintaan, ja esimerkkeinä käytetään oikeita yrityselämän tilanteita.
Porvoon toimipiste
Ei tenttiä.
Suomi
Alan suositukset ja ohjeet perustuvat monelta osin kansainvälisten organisaatioiden julkaisuihin. Lisäksi EU-lainsäädäntö ohjaa markkinointia ja tietosuojaa.
19.08.2024 - 11.10.2024
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan se suoritetaan arvioitavilla oppimistehtävillä, joita on neljä. Näiden lisäksi opintojaksolla on ryhmätöitä ja harjoituksia, joiden tekeminen vaikuttaa aktiivisuuden arviointiin. Tehtävät arvioidaan pisteillä tai hyväksytty/hylätty, arviointikriteeristö kerrotaan tehtävän yhteydessä. Myöhässä palautetun oppimistehtävän maksimiarvosana on puolet pistemäärästä, ja palautteen ja/tai oikean vastauksen antamisen jälkeen tehtävää ei enää voi palauttaa. Kokonaispistemäärä on 50 pistettä, ja opintojakson läpäisyyn tulee saada 20 pistettä. Tehtäviä ei voi uusia, eikä arvosanoja korottaa. Tehtävien viimeiset palautuspäivät ilmoitetaan tehtävän yhteydessä.
03.06.2024 - 16.08.2024
Tarkempi ohjelma ja aikataulu tulee Moodleen.
Näyttö ja opinnollistaminen
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opintojakso voidaan myös suorittaa opinnollistamalla. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study. Kysy lisää vastuuopettajalta Kirsi Ola (kirsi.ola@haaga-helia.fi)
Kirsi Ola
15 - 60
Arviointikriteeri - arvosana 1
- tietää keskeiset markkinointia koskevat ohjeet ja säädökset ja osaa hakea markkinointiin liittyvää tietoa.
- osaa peruskäsitteet ja –tilanteet liittyen tavaramerkkeihin ja tekijänoikeuksiin
- tietää tietosuojan vaikutuksen asiakas- ja markkinointirekistereihin.
Arviointikriteeri - arvosana 3
- tietää ja osaa soveltaa keskeisiä markkinointia koskevia ohjeita ja sääntelyä.
- osaa hakea ajankohtaista markkinointiin liittyvää tietoa, mukaanlukien markkinointialan keskeisten instanssien ratkaisukäytäntö.
- tuntee immateriaalioikeuksien merkityksen markkinoinnissa, ja osaa soveltaa tavaramerkki- ja tekijänoikeuslakeja yrityksen markkinointitarpeisiin.
- tuntee tietosuojalainsäädännön vaatimukset liittyen asiakas- ja markkinointirekistereihin.
Arviointikriteeri - arvosana 5
- hallitsee ja osaa soveltaa markkinointia koskevia ohjeita ja sääntelyä.
- tuntee alan vakiintuneita käytäntöjä ja keskeisten instanssien ratkaisukäytäntöä.
- tuntee immateriaalioikeuksien merkityksen markkinoinnissa, ja osaa soveltaa tavaramerkki- ja tekijänoikeuslakeja erilaisiin yrityksen markkinointitarpeisiin sekä tuntee niihin liittyviä sopimuskäytäntöjä.
- hallitsee tietosuojalainsäädännön vaatimukset liittyen asiakas- ja markkinointirekistereihin ja osaa hahmotella yksinkertaisen rekisteriselosteen.
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
0.00 op
H-5