Tällä opintojaksolla oppiminen tapahtuu seuraavasti:
1. Luokkaopetus
2. itsenäinen opiskelu
o oppimateriaalin omaksuminen
o tehtävien tekeminen
3. ryhmätyöskentely
o kokoontumiset ja ajatusten vaihto
o tehtävien tekeminen
4. opettajan antama palaute sekä opettajalta kysyminen.
Hyvin monella opiskelijalla oppiminen tehostuu "learning by doing" -tyylillä. Siksi opintojaksolla on paljon tehtäviä - muista että suurin vastuu oppimisesta on Sinulla itselläsi. Sinun kannattaa tehdä itsellesi aikataulu/suunnitelma miten omaksut kaikki asiat.
Koko opintojakso rakentuu vahvasti Learning by doing -metodiin, jossa opiskelijan oma aktiivisuus ja ns. sisäinen yrittäjyysasenne korostuvat. Ja lähes jokaisella kokoontumiskerralla on ryhmätöitä, niiden esityksiä tai valmistelua - joka vaatii aktiivista ja toimeliasta otetta opiskelijalta. Luentokertojen lisäksi pienryhmät kokoontuvat myös oman itsenäisesti sopimansa aikataulun mukaisesti ja tässäkin aktiivinen ja reipas ote ovat välttämättömiä.
Moodlessa oleva materiaali ja lähdekirjallisuus.
Projektitehtävä tehdään ryhmän valitsemasta kohdeyrityksestä.
Pasilan toimipiste
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Suomi
Kurssi toteutetaan Suomeksi.
24.10.2022 - 16.12.2022
Arvosana määräytyy seuraavasti: • yksilötehtävä (arviointi: n. 50% opintojakson arvosanasta) • (ryhmässä) liiketoimintamalli BMC ja sen esitys sekä • (ryhmässä) kirjallinenraportti (arviointi: ryhmätyöt n. 50% opintojakson arvosanasta) Lisäksi on pakollisia ja vapaaehtoisia yksilö- ja ryhmätehtäviä, esim. • verkkokeskusteluja • ryhmätehtäviä esim. ”Yrittäjäksi ryhtyminen ja verkostot” • vapaaehtoinen BMC-harjoitus Huomaa, että kaikki tehtävät ja osatehtävät on suoritettava hyväksytysti aikataulussaan, ja lisäksi ns. tuntiaktiivisuus, aktiivisuus omassa pienryhmässä ja myös aktiivisuus verkkoalustalla voivat laskea tai korottaa perusarvosanaa, joka siis muodostuu edellä kuvatuista tehtävistä, yhdellä numerolla.
15.08.2022 - 21.10.2022
Aikataulu lukujärjestyksen mukaisesti. Tehtävien tarkat palautusajankohdat tarkentuvat ja ohjeistetaan ensimmäisissä tapaamisissa. On ehdottoman välttämätöntä olla paikalla ensimmäisellä luennolla, tällöin jakaannutaan myös pienryhmä-tiimeihin.
Anne Leinovaara-Matomäki
15 - 40
Ohjeistetaan ja käydään tarkoin läpi ensimmäisellä luentokerralla.
Arviointi –kriteerien perusperiaatteet tiivistettyinä suomeksi; tarkemmat-, ykistyiskohtaiset kriteerit käydään luennolla läpi. Arviointi perustuu aina oppimistehtäviin ja niiden tavoitteisiin suhteutettuna.
Huomaa, että Plagioinnin -tarkastus ohjelma Ourginal / Urkundia saatetaan käyttää tehtävien tarkastuksessa.
• Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Hylätty
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy palautusaikataulusta / deadlinestä. Jos mikä tahansa tehtävä tai niiden osa-alue ei täytä hyväksytyn kriteeriä, kokonaissuoritusta ei voida merkitä ja hyväksyä.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Työkalujen & teorioiden sekä lähteiden käyttö on vähäistä (tai muuten jätetty lähdekritiikki hyvin vähäiseksi). Lähteiden merkitsemisessä saattaa myös olla puutteita. Kieli saattaa olla haparoivaa ja tehtävät ovat lyhyitä, eivätkä kovin analyyttisiä. Esitys vo myös olla heikkotasoinen. Itse- ja vertaisarviointi (mikäli sellaista pyydetään) on lyhyt ja epäanalyyttinen. Myös oman oppimisen analysointi saattaa jäädä vähäiseksi.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö on laajaa ja monipuolista, lähdemerkinnät huolellisesti tehty ja käytettyjä työkaluja & teorioita on runsaasti ja / tai niitä on käytetty ansiokkaasti ja sovellettu hyvin. Tehtävien esitys on korkeatasoinen (mikäli käytössä). Itse- ja vertaisarviointi on myös laaja ja analyyttinen sekä reflektoiva ja konstruktiivinen (mikäli sitä käytetään kurssilla). Myös oman oppimisen arviointiin tehtävissä sekä mahdollisiin kehityskohteisiin jatkossa on paneuduttu. On siis selkeästi paneuduttu siihen mitä kaikkea kurssilla on opittu, ja läpikäyty se, sekä mitä oppimisen eteen on itse ja myös pienryhmässä tehty ja mitä ehkä voisi jatkossa vielä kehittää.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä mainitut alempien arvosanojen kriteerit ylittyvät ja työkalujen & teorioiden käyttö on erittäin laajaa. Lähteitä on runsaasti, ne on merkitty oikein ja lähdekritiikkiä on myös harrastettu. Esitys on kokonaisuudessaan korkeatasoinen. Itsearviointi / vertaisarviointi (mikäli sitä pyydetään) on myös erittäin analyyttinen ja laaja sekä reflektoiva ja konstruktiivinen. Omaa oppimista ja jatkon kehitystehtäviä on analysoitu erittäin huolellisesti.
TRALI Tradenomi liiketalous
H-5