•   Palvelumuotoilun menetelmät CUS8LH107-3006 17.01.2022-20.05.2022  2   (NONSTOP, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun periaatteet ja prosessin. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun teoriat, menetelmät ja työkalut. Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun menetelmiin erilaisten esimerkkien ja tehtävien kautta.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    -
    Sisältö
    Palvelumuotoilun prosessi ja keskeiset menetelmät.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    - tunnistaa palvelumuotoilun prosessin vaiheet ja peruskäsitteet
    - osaa nimetä palvelumuotoilun menetelmiä prosessin eri vaiheissa
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa kuvata palvelumuotoilun prosessin
    - osaa valita yhden keskeisen menetelmän jokaiseen palvelumuotoilun prosessin vaiheeseen
    - ymmärtää palvelumuotoilun hyödyn liiketoiminnan kehittämisessä
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - osaa ehdottaa menetelmiä palvelumuotoilun prosessin eri vaiheisiin perustellusti ja kuvailla menetelmiä
    - osaa soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä itsenäisesti annettuihin esimerkkitapauksiin

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Itsenäistä opiskelua verkko-oppimisympäristössä.
    Opintojakson tehtävissä voi edetä omaan tahtiin opintojakson aikana.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media. Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing Luennoilla jaettavat artikkelit ja muu materiaali.

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintjaksolla ei ole tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    17.01.2022 - 20.05.2022

    Ilmoittautumisaika

    03.01.2022 - 18.04.2022

    Aikataulu

    Opintojakso alkaa 17.1.2022
    Opintojakso loppuu 20.5.2022

    Opintojakso on esitietovaatimus opintojaksolle CUS8LH108 Palvelun asiakaskokemuksen kehittäminen.

    Ryhmä
    • NONSTOP
    • AVOINAMK
    • AMKOSAAJA22K
    • VIRTUAL
    Opettaja

    Kristiina Laine

    Paikkoja

    15 - 150

    Arviointitavat

    Arviointi koostuu opintojakson tehtävistä kertyvistä pisteistä. Tarkemmat tehtäväohjeet ja arviointikriteerit esitellään orientaatiomateriaalissa opintojakson alussa.

    Arvioidaan asteikolla 0-5.

    Koulutus

    AVO Avoin ammattikorkeakoulu, AMKosaaja

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    2.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5