•   Verkkokaupan asiakaslähtöinen suunnittelu CUS8LH102B-3003 19.04.2021-21.05.2021  3   (AVOINAMK, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakso perehdyttää opiskelijan verkkokaupan sisällölliseen kehittämiseen , päivittäiseen toimintaan sekä markkinointiin. Opiskelija tuntee verkkokaupan merkityksen yrityksen jakelukanavana, liiketoiminnallisena mallina sekä markkina- ja asiakas analyysien merkityksen toiminnan kehittämisessä. Oppimisessa painottuu verkkokaupan asiakaslähtöisten prosessien hallinta verkkokaupan asiakaslähtöinen kehittäminen ja markkinointi.
    Sisältö
    Verkkokauppa liiketoimintamallina ja markkinoinnin jakelukanavana
    Verkkokaupan kilpailukyvyn perusteet
    Verkkokaupan kysynnän ja kilpailun analyysit
    Tuotevalikoiman suunnittelu ja hallinta
    Verkkokaupan maksutavat logistiikka ja muut operatiiviset kysymykset
    Verkkokaupan tuotteiden hinnoittelu
    Verkkokaupan asiakashankinta ja SEO
    Markkinoinnin suunnittelu, analytiikka ja kohdentaminen
    Verkkokaupan juridiikka
    Verkkokaupan kansainvälistymisen vaihtoehdot
    Ohjattu verkkokauppojen rakentaminen + projektiesitykset
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    • tuntee verkkokaupan osa-alueiden kokonaisuuden
    • tiedostaa kilpailun ja kysynnän merkityksen toiminnan perustana
    • tunnistaa verkkokaupan kehittämisen kohteita
    • osallistuu projektiryhmän toimintaan
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    • tunnistaa verkkokaupan kehittämisen keskeiset osa-alueet
    • osaa ottaa huomioon kilpailun ja kysynnän suunnittelun lähtökohtina
    • osaa hyödyntää markkina- ja kilpailun analyysejä verkkokaupan kehittämisessä
    • osaa toimia ryhmässä ja tuo panoksensa verkkokauppa projektin toteutuksessa
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    • osaa kehittää asiakaslähtöisesti verkkokaupaa
    • osaa soveltaa kilpailu- ja kysyntätekijöitä suunnittelun perustana

    • osaa ottaa suunnittelussa huomioon kannattavuusnäkökulmat perustellusti
    • osaa tehdä monipuolisesti verkkokaupan markkinointia
    • ottaa vastuuta projektityhmän johtamisesta ja työn etenemisestä aktiivisesti

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    19.04.2021 - 21.05.2021

    Ilmoittautumisaika

    04.01.2021 - 16.04.2021

    Ryhmä
    • AVOINAMK
    • VIRTUAL
    Opettaja

    Marko Mäki

    Paikkoja

    0 - 40

    Koulutus

    AMKoodari

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    3.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5