Opintojakso perehdyttää opiskelijan verkkokaupan sisällölliseen kehittämiseen , päivittäiseen toimintaan sekä markkinointiin. Opiskelija tuntee verkkokaupan merkityksen yrityksen jakelukanavana, liiketoiminnallisena mallina sekä markkina- ja asiakas analyysien merkityksen toiminnan kehittämisessä. Oppimisessa painottuu verkkokaupan asiakaslähtöisten prosessien hallinta verkkokaupan asiakaslähtöinen kehittäminen ja markkinointi.
Verkkokauppa liiketoimintamallina ja markkinoinnin jakelukanavana
Verkkokaupan kilpailukyvyn perusteet
Verkkokaupan kysynnän ja kilpailun analyysit
Tuotevalikoiman suunnittelu ja hallinta
Verkkokaupan maksutavat logistiikka ja muut operatiiviset kysymykset
Verkkokaupan tuotteiden hinnoittelu
Verkkokaupan asiakashankinta ja SEO
Markkinoinnin suunnittelu, analytiikka ja kohdentaminen
Verkkokaupan juridiikka
Verkkokaupan kansainvälistymisen vaihtoehdot
Ohjattu verkkokauppojen rakentaminen + projektiesitykset
Opiskelija
• tuntee verkkokaupan osa-alueiden kokonaisuuden
• tiedostaa kilpailun ja kysynnän merkityksen toiminnan perustana
• tunnistaa verkkokaupan kehittämisen kohteita
• osallistuu projektiryhmän toimintaan
Opiskelija
• tunnistaa verkkokaupan kehittämisen keskeiset osa-alueet
• osaa ottaa huomioon kilpailun ja kysynnän suunnittelun lähtökohtina
• osaa hyödyntää markkina- ja kilpailun analyysejä verkkokaupan kehittämisessä
• osaa toimia ryhmässä ja tuo panoksensa verkkokauppa projektin toteutuksessa
Opiskelija
• osaa kehittää asiakaslähtöisesti verkkokaupaa
• osaa soveltaa kilpailu- ja kysyntätekijöitä suunnittelun perustana
• osaa ottaa suunnittelussa huomioon kannattavuusnäkökulmat perustellusti
• osaa tehdä monipuolisesti verkkokaupan markkinointia
• ottaa vastuuta projektityhmän johtamisesta ja työn etenemisestä aktiivisesti