Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen (6 op)

Toteutuksen tunnus: CUS1LH101B-3060

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.01.2022 - 25.03.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.03.2022 - 20.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Ville Virtanen
Ryhmät
LH2PA2
LH2PA2 LH2PA2
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
CUS1LH101B

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Lähiopetus ja ryhmäprojektin ohjaussessiot ovat Pasilassa (jos toisin ei ilmoiteta) 29.3 - 20.5. 2022 :

Tiistaisin 8:00 - 11:45

Perjantaisin 10:00-13:45

Kts tarkemmin kurssin Moodlesta

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Lähiopetustoteutus, johon liittyy tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.

Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.

Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.

Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).

Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.

Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki - Uusin painos (2021) löytyy e-kirjana mm. Haaga-Helian kirjastosta https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.293050

Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.

Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro

Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. Helsinki

Muu luennoilla ilmoitettu ja jaettu materiaali

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Kurssi on osa asiakasosaajamoduulia jai toteutetaan lähiopetuksena. Kurssilla tehdään tuntitehtäviä, ryhmässä tehtävä projektityö ja tentti.

Tärkein tehtävä kurssilla on projektityö. Ryhmätyönä opiskelijat tekevät markkinoinnin kilpailukeinojen ja ostopolun analyysin valitsemalleen yritykselle. Tämä ryhmätyö on syytä aloittaa heti Kirjallisen raportin lisäksi kukin opiskelijaryhmä pitää aiheestaan suullisen esityksen. Ryhmätyöhön on jokaisen opiskelijan osallistuttava aktiivisesti

Siirry alkuun