Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen (6 op)
Toteutuksen tunnus: CUS1LH101B-3060
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.01.2022 - 25.03.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.03.2022 - 20.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Lähiopetus ja ryhmäprojektin ohjaussessiot ovat Pasilassa (jos toisin ei ilmoiteta) 29.3 - 20.5. 2022 :
Tiistaisin 8:00 - 11:45
Perjantaisin 10:00-13:45
Kts tarkemmin kurssin Moodlesta
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetustoteutus, johon liittyy tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.
Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.
Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.
Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki - Uusin painos (2021) löytyy e-kirjana mm. Haaga-Helian kirjastosta https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.293050
Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.
Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro
Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. Helsinki
Muu luennoilla ilmoitettu ja jaettu materiaali
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Kurssi on osa asiakasosaajamoduulia jai toteutetaan lähiopetuksena. Kurssilla tehdään tuntitehtäviä, ryhmässä tehtävä projektityö ja tentti.
Tärkein tehtävä kurssilla on projektityö. Ryhmätyönä opiskelijat tekevät markkinoinnin kilpailukeinojen ja ostopolun analyysin valitsemalleen yritykselle. Tämä ryhmätyö on syytä aloittaa heti Kirjallisen raportin lisäksi kukin opiskelijaryhmä pitää aiheestaan suullisen esityksen. Ryhmätyöhön on jokaisen opiskelijan osallistuttava aktiivisesti