Tämä opintojakso on suunnattu liiketalouden tradenomitutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä.
Tule mukaan perehtymään yritysviestintään! Opintojaksolla opit, kuinka viestintästrategia toimii kiinteänä osana yrityksen liiketoimintastrategiaa. Tutustut yritysviestinnän kohderyhmiin, keinoihin ja kanaviin erilaisten harjoitusten ja esimerkkien avulla. Pääset suunnittelemaan ja toteuttamaan vastuullista työyhteisö- ja muutosviestintää. Lisäksi opit, kuinka viestinnällä voidaan tukea ja kehittää yrityskulttuuria.
Opit muun muassa: esiintymistä, vaikuttamista, viestinnän suunnittelua, eri rooleissa toimimista, muutosviestintää, kriisiviestintää, sisällöntuotantoa, tekoälyn hyödyntämistä, luovuutta, oman oppimisen reflektointia, viestintästrategian roolia ja merkitystä ja kirjoittamista
Opintojakson kurssikirja:
Juholin, E. 2022. Communicare!: Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Kahdeksas uudistettu painos. Infor / Management Institute of Finland MIF Oy. Helsinki.
Käsittelee kokonaisvaltaisesti opintojakson aihepiiriä, ks. erityisesti luvut 5-8 (viestinnän suunnittelun tarkoitus, tasot ja kohteita), luku 9 (työyhteisöviestintä) ja luku 16 (muutokset ja kriisit).
Muu opintojakson aiheita tukeva kirjallisuus:
Kilpeläinen, J. & Aarnio, R. 2020. Ansaittu julkisuus: Kaikki olennainen mediaviestinnästä. Alma Talent. Helsinki.
erityisesti kriisiviestintää
Lahti, I. & Meretniemi, T. 2022. Muuta maailmaa somessa: Hyväntekijän käsikirja. Alma Talent. Helsinki.
erityisesti kriisiviestintää
Marjamäki, P. L. & Vuorio, J. 2021. Viestinnän johtaminen: Strategiasta tuloksiin. Alma Talent. Helsinki.
viestinnän johtaminen, viestintästrategia, viestintäsuunnitelma, kriisiviestintä
Ruokolainen, P. 2020. Brändikäsikirja: Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! Kauppakamari. Helsinki.
erityisesti liiketoimintastrategian peruskäsitteistöä, visio, missio, strategia yms.
Muut vapaavalintaiset lähteet ja opettajan jakama materiaali.
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.
Pasilan toimipiste
Opintojakson arvioitavat tehtävät etenevät kumulatiivisesti, niihin valmistaudutaan luentojen aikana valmistavilla tehtävillä, joihin saa sekä ohjausta että vertaispalautetta. Ei uusintamahdollisuutta eikä tenttiä.
Suomi
Käytetään esimerkkejä myös kansainvälisistä yhteyksistä ja analysoidaan yrityksen kansainvälisten kohderyhmien huomioimista sisällöissä.
13.01.2025 - 14.03.2025
Tiimin kanssa tehdyt lähikertoihin liittyvät tuotokset sekä yksilötyönä tehty oppimispäiväkirja.
Tämä opintojakso ajoittuu 13.01. - 14.03.2025. Lähitapaamisia neljä kertaa torstaisin alkaen 16.1., viikot 3, 5, 7 ja 10.
Opintojakson tarkempi aikataulu on Moodlessa. Aikataulu julkaistaan lähempänä toteutuksen alkamista.
Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Katso tarkemmat ohjeet osaamisen tunnistamisesta (näyttö): https://www.haaga-helia.fi/fi/ura-ja-osaaminen/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Johanna Stenros
15 - 45
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu tiimin kanssa tehdyistä tuloksista, yksilötyönä tehdystä oppimispäiväkirjasta sekä osoitetusta aktiivisuudesta.
Ajoissa palautetut tehtävät arvioidaan 0-5, myöhässä palautetut tehtävät laskevat arvosanaa yhdellä numerolla. Opintojakson päättymisen jälkeen tehtäviä ei vastaanoteta ja arvioida.
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
3.00 op
H-5