Strateginen viestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: COM001AS2A-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2024 - 12.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.01.2024 - 15.03.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Hanna Tattari
- Merike Koskinen
- Ryhmät
-
TR3HECOMTradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- COM001AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Ks. Moodle
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttö koostuu kahdesta tehtävästä: viestintäsuunnitelmasta sekä blogikirjoituksesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Tule mukaan perehtymään yritysviestintään! Opintojaksolla opit, kuinka viestintästrategia toimii kiinteänä osana yrityksen liiketoimintastrategiaa. Tutustut yritysviestinnän kohderyhmiin, keinoihin ja kanaviin erilaisten harjoitusten ja esimerkkien avulla. Pääset suunnittelemaan ja toteuttamaan vastuullista työyhteisö- ja muutosviestintää. Lisäksi opit, kuinka viestinnällä voidaan tukea ja kehittää yrityskulttuuria.
Oppimateriaalit
Juholin, E. 2022. Communicare!: Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Kahdeksas uudistettu painos. Infor / Management Institute of Finland MIF Oy. Helsinki käsittelee kokonaisvaltaisesti opintojakson aihepiiriä, ks. erityisesti osa II eli luvut 5-8 (viestinnän suunnittelun tarkoitus, tasot ja kohteita), ja osasta III luku 9 (työyhteisöviestintä) ja luku 16 (muutokset ja kriisit)
Tarvittaessa myös aiempi, seitsemäs painos (Juholin, E. 2017. Communicare!: Viestinnän tekijän käsikirja. Seitsemäs uudistettu laitos. Infor / Management Institute of Finland MIF Oy. Helsinki.) soveltuu.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Strateginen viestintä on toteutuksena contact blended eli se sisältää viikossa 3 tuntia lähiopetusta Pasilassa. Opintojaksollaa on itsenäistä tiimi- ja yksilötyötä lähikertojen välillä. Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähikerroille.
Työelämäyhteydet
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiä / uusintaa ei ole. Arvosana koostuu itsenäisestä oppimispäiväkirjasta 50 % ja ryhmätyöstä 50 %.
Kansainvälisyys
Käytetään esimerkkejä myös kansainvälisistä yhteyksistä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Opiskelija voi osoittaa aikaisemmin hankitun osaamisen (AHOT) sopimalla näytöstä osaamista ohjaavan opettajan Kati Selveniuksen kanssa.
Oppimistehtävät
Oppimistehtävien ohjeistus on Moodlessa.
Arviointitavat
Arviointi 0-5