Strateginen viestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: COM001AS2A-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2024 - 12.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 15.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Hanna Tattari
Merike Koskinen
Ryhmät
TR3HECOM
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
COM001AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Ks. Moodle

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttö koostuu kahdesta tehtävästä: viestintäsuunnitelmasta sekä blogikirjoituksesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Tule mukaan perehtymään yritysviestintään! Opintojaksolla opit, kuinka viestintästrategia toimii kiinteänä osana yrityksen liiketoimintastrategiaa. Tutustut yritysviestinnän kohderyhmiin, keinoihin ja kanaviin erilaisten harjoitusten ja esimerkkien avulla. Pääset suunnittelemaan ja toteuttamaan vastuullista työyhteisö- ja muutosviestintää. Lisäksi opit, kuinka viestinnällä voidaan tukea ja kehittää yrityskulttuuria.

Oppimateriaalit

Juholin, E. 2022. Communicare!: Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Kahdeksas uudistettu painos. Infor / Management Institute of Finland MIF Oy. Helsinki käsittelee kokonaisvaltaisesti opintojakson aihepiiriä, ks. erityisesti osa II eli luvut 5-8 (viestinnän suunnittelun tarkoitus, tasot ja kohteita), ja osasta III luku 9 (työyhteisöviestintä) ja luku 16 (muutokset ja kriisit)

Tarvittaessa myös aiempi, seitsemäs painos (Juholin, E. 2017. Communicare!: Viestinnän tekijän käsikirja. Seitsemäs uudistettu laitos. Infor / Management Institute of Finland MIF Oy. Helsinki.) soveltuu.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Strateginen viestintä on toteutuksena contact blended eli se sisältää viikossa 3 tuntia lähiopetusta Pasilassa. Opintojaksollaa on itsenäistä tiimi- ja yksilötyötä lähikertojen välillä. Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähikerroille.

Työelämäyhteydet

Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiä / uusintaa ei ole. Arvosana koostuu itsenäisestä oppimispäiväkirjasta 50 % ja ryhmätyöstä 50 %.

Kansainvälisyys

Käytetään esimerkkejä myös kansainvälisistä yhteyksistä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Opiskelija voi osoittaa aikaisemmin hankitun osaamisen (AHOT) sopimalla näytöstä osaamista ohjaavan opettajan Kati Selveniuksen kanssa.

Oppimistehtävät

Oppimistehtävien ohjeistus on Moodlessa.

Arviointitavat

Arviointi 0-5

Siirry alkuun