Opintojakso valmentaa luovaan suunnittelutyöhön ja brändin rakentamiseen käytännössä. Opiskelija toteuttaa markkinointi- ja viestintätoimeksiannon asiakasyritykselle. Opiskelija tutustuu toimeksiannon kautta luovaan suunnittelutyöhön sekä tarinankerrontaan osana brändin rakentamista. Opiskelija osaa tehdä kvalitatiivisen tutkimuksen ja hyödyntää sen tuloksia luovassa suunnittelussa. Opiskelija tutustuu luovan alan asiantuntijapalveluihin ja tuntee niiden hankintaperiaatteet.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Suositellaan, että Asiakasosaaja-moduuli on suoritettu
Opintojakso on osa Markkinointi ja viestintä -suuntautumisen ja Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet -suuntautumisen yhteistä runkomoduulia. Runkomoduulin osat ovat
Osa 1 Markkinoinnin ja viestinnän tutkimus 5 op
Osa 2 Palvelujen markkinoinnin suunnittelu 5 op
Osa 3 Krea Creative – Luova suunnittelutyö 5 op
Sisältö
Opintojakso valmentaa luovaan suunnittelutyöhön ja brändin rakentamiseen käytännössä. Opiskelija toteuttaa markkinointi- ja viestintätoimeksiannon asiakasyritykselle.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
•tuntee brändin rakentamisen merkityksen osana yrityksen maineen kehittämistä.
•osaa kuunnella asiakkaan tarpeita ja tavoitteita.
•osallistuu kvalitatiivisen tutkimuksen tekemiseen ja ymmärtää sen merkityksen osana luovaa suunnittelutyötä.
•tuntee luovan suunnittelun vaiheet ja joitakin luovia ideointimenetelmiä.
•osallistuu luovaan suunnitteluun ja toteutukseen osana tiimiä sekä tuntee asiantuntijapalveluiden hankinnan, käytön ja tarjoamisen periaatteet.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
•osaa rakentaa erottuvaa brändiä ja kehittää asiakasyrityksen mainetta luovan suunnittelun avulla.
•osaa huomioida asiakkaan tarpeet ja tavoitteet osana brändin rakentamista.
•osaa suunnitella ja toteuttaa kvalitatiivisen tutkimuksen sekä osaa hyödyntää sen tuloksia luovan suunnittelun perustana.
•tuntee hyvin luovan suunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää monipuolisesti luovia ideointimenetelmiä.
•osaa hakea luovia näkökulmia asiakkaan viestintätarpeisiin kohderyhmien tarpeiden perusteella.
•tuntee luovan alan asiantuntijapalveluiden hankintaprosessiin sekä osaa laatia luovan briefin.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
•osaa rakentaa erottuvaa brändiä ja kehittää asiakasyrityksen mainetta oivaltavan luovan suunnittelun avulla.
•osaa huomioida asiakkaan tarpeet ja tavoitteet osana ammattimaista brändin rakentamista.
•osaa suunnitella ja toteuttaa asiakasyrityksen tarpeita tukevan kvalitatiivisen tutkimuksen sekä hyödyntää sen tuloksia ammattimaisesti luovassa suunnittelussa.
•hallitsee luovan suunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää ammattimaisesti ja oivaltavasti luovia ideointimenetelmiä.
•osaa valita luovia näkökulmia asiakkaan viestintätarpeisiin kohderyhmien ajattelua ja toimintaa ohjaavalla tavalla.
•tuntee yhteistyön ja vuorovaikutuksen pelisäännöt luovan alan palveluntarjoajien ja niiden asiakasyritysten välillä sekä osaa laatia ammattimaisen luovan briefin.