•   CRM liiketoiminnassa BIG4TA020-3009 22.08.2022-14.10.2022  5   (TA4PB, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    tuntee keskeisimmät CRM -käsitteet
    ymmärtää CRM:n merkityksen liiketoiminnassa
    tunnistaa keskeisimmät hyödyt ja haasteet CRM -ratkaisuissa
    tiedostaa datan ja tiedonhallinnan merkityksen CRM -käytössä
    hahmottaa ja osaa suunnitella liiketoimintaprosesseja, jotka liittyvät CRM:n hyödyntämiseen
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Ei lähtötasovaatimuksia.
    Sisältö
    CRM liiketoiminnassa
    CRM tietojärjestelmät
    Data ja CRM
    Liiketoimintaprosessit ja CRM
    CRM käyttöönotto
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tietää mitä on CRM ja tunnistaa keskisimmät käsitteet
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelijalla hyvä tuntemus aihealueesta, hän ymmärtää aihealueeseen liittyvät haasteet ja mahdollisuudet.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija hahmottaa kokonaisuuden CRM aihealueeseen liittyen ja hän osaa systemaattisesti hyödyntää ja tuottaa liiketoimintalähtöisiä dataa hyödyntäviä CRM -ratkaisuja.
    Lisätiedot
    Kurssilla jokainen opiskelija tutustuu Salesforce CRM ohjelmistoon käytännön kautta tekemällä pelillistettyjä Salesforce trailhead tehtäviä annattujen ohjeiden mukaan. Ohjelmiston käyttö edellyttää englannin kielen osaamista erityisesti CRM sanaston osalta.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena ja se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä, ei tenttiä.
    Opintojaksolla järjestetään kaksi verkkotapaamista (Adobe Connect).

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Williams, David S. 2014. Connected CRM: Implementing a Data-Driven, Customer-Centric Business Strategy. John Wiley & Sons, New Jersey.
    Oksanen, T. 2010. CRM ja muutoksen tuska. Asiakkuudet haltuun. Talentum. Helsinki.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojakso suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä, ei tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    22.08.2022 - 14.10.2022

    Oppimistehtävät

    - CRM johdanto; määritelmät ja keskeiset käsitteet - Data liiketoiminnassa - Web-analytiikka ja CRM - CRM ja liiketoimintaprosessit - Tutustuminen CRM-ohjelmistoon

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    3. tai 4. lukukausi, 1. periodi

    Ryhmä
    • TA4PB
    • TA4PA
    • TA4PC
    • VIRTUAL
    Opettaja

    Tuomo Ryynänen, Seppo Karisto

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Oppimistehtävät 100 %

    Koulutus

    HETI Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5