•   Basics of marketing and sales MAR1HR001-3017 10.01.2022-20.05.2022  5   (RHM31, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa:

    - määritellä markkinoinnin ja myynnin prosessit sekä peruskäsitteet
    - kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen merkityksen organisaatiolle
    - kuvata myyntikohtaamisen eri vaiheet ja myydä omat ideansa muille
    - rakentaa asiakkuuksia myynnin ja markkinoinnin keinoilla eettisesti ja kestävä kehitys huomioiden
    Sisältö
    Sisältö

    - Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet ja prosessit
    - Markkinoinnin kilpailukeinot 7P ja brändi
    - Asiakaslähtöisyys ja asiakaspolkujen ymmärtäminen
    - Henkilökohtainen myyntityö ja tavoitteellinen myyntikeskustelu
    - Asiakkuuksien rakentaminen myynnin ja markkinoinnin keinoin
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija osaa kuvata omassa roolissaan myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja prosessit. Hän tunnistaa brändin ja asiakkuuksien merkityksen organisaatiolle.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa hyödyntää brändiä ja palvelulupauksia asiakkuuksien määrittämisessä. Hän osaa esittää omat ideansa ja ratkaisunsa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa hyödyntää markkinointiprosessien tuntemustaan ja ideoida markkinointitoimenpiteitä. Hän osaa perustella ideansa ja ratkaisunsa vakuuttavasti asiakkaalle.
    Lisätiedot
    Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Vuorovaikutteiset luennot, pohdintatehtävät kontaktitunneilla ja muut erimuotoiset menetelmät vaihtelevasti.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Painos mielellään 2021, ellei saatavilla niin myös 2015 käy.
    Suositeltava teos myös: Kotler, Armstrong & Opresnik: Principles of Marketing. Painos 2018 tai uudempi.
    Molempia teoksia löytyy kirjastostamme sekä painettuna että e-kirjana.

    Toteutustapa

    80% Lähiopetus, 20% Etäopetus

    Työelämäyhteydet

    Opintojaksolla tehdään tehtävä pienryhmän valitsemalle kohdeyritykselle. Opintojaksolla hyödynnetään vierasluennoitsijoita elinkeinoelämästä.

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojakson viimeisellä viikolla.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä markkinoinnin esimerkkejä ja materiaaleja.

    Ajoitus

    10.01.2022 - 20.05.2022

    Oppimistehtävät

    1) Markkinoinnin kilpailukeinot -raportti ryhmän valitsemalle kohdeyritykselle (ryhmätyö) 2) Tietoisku annetuista markkinoinnin aiheista TAI onnistunut myyntikohtaaminen -roolipeli (parityö) 3) Käsite- ja termitentti (yksilötyö)

    Ilmoittautumisaika

    03.01.2022 - 07.01.2022

    Aikataulu

    Viisi lähiopetuspäivää aikavälillä 18.1. - 21.4.2022.

    Ryhmä
    • RHM31
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät taikka AHOT näytön muodossa.

    Opettaja

    Sonja Haaksluoto

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Toteava diagnostinen arviointi; ohjaava ja oppimista edistävä formatiivinen arviointi; osaamista kuvaava summatiivinen arviointi; opiskelijoiden vertaisarviointi.

    Koulutus

    HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management

    T&K-osuus

    3 op

    Virtuaaliosuus

    1 op

    Arviointitavat

    H-5