•   Reflective Leadership LEA4HM003-3006 22.08.2022-14.10.2022  5   (MALEAF, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakso tuottaa valmiuksia monenlaisiin tilanteisiin, joissa tarvitaan henkilökohtaista johtajuutta, ja vaikka se on hyödyllinen esimiehinä toimiville opiskelijoille, osallistujalta ei kuitenkaan edellytetä esimiesasemaa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Ei lähtötaso- tai sidonnaisuusvaatimuksia.
    Sisältö
    - Näkökulmia siihen, mitä johtajuus on
    - Tarvitaanko johtajuutta – kriittinen näkökulma johtajuuteen
    - Johtajuuden kontekstuaalisuus
    - Johtajaksi tuleminen ja johtajana oleminen
    - Ihmiskäsitys johtamisessa
    - Ihmistuntemus
    - Johtajana kehittyminen
    - Johtajan hyvinvointi
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija osaa reflektoida omaa johtajuuttaan ja tunnistaa kehittämisen tarpeensa. Opiskelija asettaa itselleen tavoitteita ja rakentaa itsearvioinnin menetelmiä. Hän tunnistaa erilaisia lähestymistapoja johtajuuteen. Opiskelija pystyy toimimaan dialogisessa kehittymisprosessissa muiden ihmisten kanssa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija reflektoi omaa johtajuuttaan monesta eri näkökulmasta hyödyntäen johtajuustutkimusta. Hän tunnistaa omat johtajuuden kehittämisen tarpeensa. Opiskelija asettaa itselleen perusteltuja tavoitteita ja rakentaa oman kehittymisensä seurantaa tukevia arviointimenetelmiä. Opiskelija pystyy rakentamaan vuorovaikutusverkostoja, joiden kautta hän pystyy saamaan kehittymiselleen tukea.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija reflektoi omaa johtajuuttaan monesta eri näkökulmasta syvällisesti ja kriittisesti hyödyntäen johtajuustutkimusta ja keräämäänsä aineistoa. Opiskelija asettaa itselleen toimintaympäristönsä huomioon ottaen perusteltuja tavoitteita ja rakentaa jatkuvaa kehittymistä tukevia arviointimenetelmiä oman johtajuutensa kehittämiseen. Opiskelija pystyy rakentavalla tavalla arvioimaan, hyödyntämään ja syventämään rakentamissaan dialogisissa yhteistyösuhteissa saamiaan kehittymisehdotuksia.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Intensiivitoteutus
    Keskustelevat luennot ja ryhmäkeskustelut
    Itsenäinen opiskelu

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Dugan, J. 2017. Leadership Theory (engl.)
    Kaikki opintojaksolla tuotettu materiaali sekä artikkelit/videot Moodlessa.

    Työelämäyhteydet

    Opiskelijat peilaavat omaa työelämäkokemustaan keskusteluissa. Vierailija 1.10. 2022 Tea Siikonen, Head of Corporate Communications & Responsibility, MTV Oy.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    22.08.2022 - 14.10.2022

    Oppimistehtävät

    Keskustelu- ja reflektointitehtäviä opintojakson tapaamisissa. Kaksi kirjallista tehtävää.

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    Lähitapaamiset
    27.8
    10.9
    1.10

    Ryhmä
    • MALEAF
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Jos sinulla on aikaisemmin hankittua teoreettista ja käytännön osaamista opintojakson sisällöistä, ohjeet ns. AHOT-käytäntöihin ovat Pepissä. Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustamista (AHOT) on haettava ennen opintojakson toteutuksen alkua.

    Opettaja

    Eija Kjelin

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Asteikko 0-100 tehtävien pisteet yhteenlaskettuna

    Alle 50 pistettä = Hylätty
    50 - 59 pistettä = 1
    60 - 69 pistettä = 2
    70 - 79 pistettä = 3
    80 - 89 pistettä = 4
    90 - 100 pistettä = 5


    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija osaa reflektoida omaa johtajuuttaan ja tunnistaa kehittämisen tarpeensa. Opiskelija asettaa itselleen tavoitteita ja rakentaa itsearvioinnin menetelmiä. Hän tunnistaa erilaisia lähestymistapoja johtajuuteen. Opiskelija pystyy toimimaan dialogisessa kehittymisprosessissa muiden ihmisten kanssa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija reflektoi omaa johtajuuttaan monesta eri näkökulmasta hyödyntäen johtajuustutkimusta. Hän tunnistaa omat johtajuuden kehittämisen tarpeensa. Opiskelija asettaa itselleen perusteltuja tavoitteita ja rakentaa oman kehittymisensä seurantaa tukevia arviointimenetelmiä. Opiskelija pystyy rakentamaan vuorovaikutusverkostoja, joiden kautta hän pystyy saamaan kehittymiselleen tukea.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija reflektoi omaa johtajuuttaan monesta eri näkökulmasta syvällisesti ja kriittisesti hyödyntäen johtajuustutkimusta ja keräämäänsä aineistoa. Opiskelija asettaa itselleen toimintaympäristönsä huomioon ottaen perusteltuja tavoitteita ja rakentaa jatkuvaa kehittymistä tukevia arviointimenetelmiä oman johtajuutensa kehittämiseen. Opiskelija pystyy rakentavalla tavalla arvioimaan, hyödyntämään ja syventämään rakentamissaan dialogisissa yhteistyösuhteissa saamiaan kehittymisehdotuksia.

    Koulutus

    LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, LITEM Degree Programme in Business Technologies, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5