Sales and Service Skills CUS1LK101A-3005 22.08.2022-14.10.2022 6 (CONTACT, ...)+-
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija tuntee asiakaslähtöisen, kokonaisvaltaisen markkinoinnin toiminta¬ympäristön ja -prosessin sekä osaa valita ja kehittää yrityksen markkina¬tilan¬teeseen sopivat kilpailu¬keino¬ratkaisut. Tavoitteena on myös, että opiskelija osaa opintojakson jälkeen keskeisen markkinoinnin sanaston sekä suomeksi että englanniksi.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelija on suorittanut moduulin Liiketoimintaosaaja BUS1LH102 tai hänellä on vastaava osaaminen.
Sisältö
Myynti- ja palvelutaidot on osa Asiakasosaajamoduulia. Moduuli koostuu seuraavista opintojaksoista:
Asiakasosaajamoduuli koostuu seuraavista opintojaksoista:
CUS1LK101A Myynti- ja palvelutaidot
CUS1LK101B Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen
CUS1LK101C Svenska för affärslivet - muntlig del
CUS1LK101D Svenska för affärslivet - skriftlig del
Opiskelija perehtyy asiakasarvoa tuottavaan monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin. Hän oppii myyntityön ja asiakkaan kohtaamisen perustaidot.
• Mitä markkinointi on?
• Asiakkuus
• Markkinoinnin suunnittelu
• Markkinoinnin toimintaympäristö
• Asiakkaiden ostokäyttäytyminen ja ostopolku
• Markkinointi-informaation hankinta
• Markkinoinnin kilpailukeinot: tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
tuntee markkinoinnin kilpailukeinot.
tuntee erilaisia asiakastiedon lähteitä.
tunnistaa erilaisia asiakasryhmiä.
tunnistaa keskeisiä markkinointiin liittyviä juridisia näkökulmia.
tunnistaa asiakkaan ostopolun eri vaiheet.
Arviointikriteeri - arvosana 3
tuntee markkinoinnin kilpailukeinojen mahdollisuudet yrityksen menestyksen välineenä.
osaa hankkia asiakastietoa.
osaa ryhmitellä asiakkaita joidenkin kriteereiden avulla.
osaa hankkia tietoa markkinointiin liittyvien juridisten kysymysten ratkaisemiseksi.
osaa kuvata asiakkaan ostopolun erilaisissa palvelukanavissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
osaa soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja yrityksen menestyksen välineenä.
hyödyntää asiakastietoa asiakasymmärryksen kartoittamiseksi.
osaa ryhmitellä asiakkaita useiden kriteereiden avulla ja soveltaa ryhmittelyä asiakkuuden hoitamisessa.
ottaa toiminnassaan huomioon keskeiset markkinointiin liittyvät juridiset näkökulmat.
osaa kehittää asiakaskokemusta ostopolun tuottaman tiedon perusteella.