Myynti ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: YHT1PI004-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.08.2020 - 30.10.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.10.2020 - 18.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Malmin toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HELI Liiketalouden koulutusohjelma
- Opettajat
- Jenni Brisk
- Ryhmät
-
LH1ICLH1IC HELI/MMT VIR-toteutus
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
- Opintojakso
- YHT1PI004
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kurssi toteutetaan 2.periodissa 26.10.-18.12.2020
Oppimateriaalit
OPPIMATERIAALIT: Kurssin luentomateriaalit, videot ja artikkelit Moodlessa
KIRJALLISUUS: Bergström, S. & Leppänen, A. 2015/2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki. Saatavilla sekä painettuna versiona että e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa.
Kotler, P., Armstrong. G. & Opresnik, M.O. 2018. Principles of Marketing. Global edition. 17. painos. Pearson, UK.
Saatavilla e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa. Painettuja versioita teoksesta Principles of Marketing löytyy yksittäisinä eri kirjastoista Haaga-Helian kirjaston kautta. Painettuna versiona käyvät myös muut kuin 2018 versio, valitse mahdollisimman tuore painos.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämä kurssi on verkkototeutus, jossa ei ole lähiopetusta
- Kurssin aloitusinfoon voi osallistua verkossa Zoomin välityksellä
- Kurssin kaikki materiaalit, aikataulu, ohjeistukset ja viestintä on Moodlessa
- Kurssille luodaan lisäksi ryhmätyöskentelyä tukemaan Teams-alusta
- Kurssi on aikataulutettu 8:lle viikolle ja sisältää tehtävän palautuksia kurssin kuluessa
- Kurssilla on ryhmätyö ja parityö sekä itsenäistä opiskelua, esim. tiedonhakua ja tenttiin valmistautuminen
Työelämäyhteydet
Kurssin käytyään opiskelija tunnistaa asiakaslähtöisen myynti- ja markkinointiajattelun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä, henkilökohtaisessa toiminnassaan sekä ammatillisessa kehittymisessä. Ryhmässä toteutettavan harjoitustyön avulla opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinoja sekä päätösten yhteyttä kuluttajakäyttäytymiseen ja taloudelliseen tulokseen. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten haastatteluvideot avaavat näkymiä työnkuviin erilaisissa organisaatioissa ja positioissa. Myyntiharjoitus ja tiimityö kehittävät valmiuksia tulevaan työelämään.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti kurssin lopussa
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
1. Ryhmätyö raportti
2. Myyntiharjoitus parityö
3. Käsitetentti yksilö
Oppimistehtävät
Ryhmätyö markkinointi & myynti (raportti, itsearvio)
Parityö myyntiharjoitus (raportti, video, vertaispalaute)
Yksilö käsitetentti verkossa
Arviointitavat
Arviointi asteikolla 0-5
Ryhmätyö markkinointi & myynti (raportti, itsearvio) 40 % arvosanasta
Parityö myyntiharjoitus (raportti, video, vertaispalaute) 30 % arvosanasta
Yksilö käsitetentti verkossa 30 % arvosanasta