Myynti ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: YHT1PI004-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.08.2020 - 30.10.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.10.2020 - 18.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Malmin toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Jenni Brisk
Ryhmät
LH1IC
LH1IC HELI/MMT VIR-toteutus
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
Opintojakso
YHT1PI004

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kurssi toteutetaan 2.periodissa 26.10.-18.12.2020

Oppimateriaalit

OPPIMATERIAALIT: Kurssin luentomateriaalit, videot​ ja artikkelit Moodlessa


KIRJALLISUUS: Bergström, S. & Leppänen, A. 2015/2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki. Saatavilla sekä painettuna versiona että e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa.


Kotler, P., Armstrong. G. & Opresnik, M.O. 2018. Principles of Marketing. Global edition. 17. painos. Pearson, UK.
Saatavilla e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa. Painettuja versioita teoksesta Principles of Marketing löytyy yksittäisinä eri kirjastoista Haaga-Helian kirjaston kautta. Painettuna versiona käyvät myös muut kuin 2018 versio, valitse mahdollisimman tuore painos.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Tämä kurssi on verkkototeutus, jossa ei ole lähiopetusta
- Kurssin aloitusinfoon voi osallistua verkossa Zoomin välityksellä
- Kurssin kaikki materiaalit, aikataulu, ohjeistukset ja viestintä on Moodlessa
- Kurssille luodaan lisäksi ryhmätyöskentelyä tukemaan Teams-alusta
- Kurssi on aikataulutettu 8:lle viikolle ja sisältää tehtävän palautuksia kurssin kuluessa

- Kurssilla on ryhmätyö ja parityö sekä itsenäistä opiskelua, esim. tiedonhakua ja tenttiin valmistautuminen

Työelämäyhteydet

Kurssin käytyään opiskelija tunnistaa asiakaslähtöisen myynti- ja markkinointiajattelun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä, henkilökohtaisessa toiminnassaan sekä ammatillisessa kehittymisessä. Ryhmässä toteutettavan harjoitustyön avulla opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinoja sekä päätösten yhteyttä kuluttajakäyttäytymiseen ja taloudelliseen tulokseen. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten haastatteluvideot avaavat näkymiä työnkuviin erilaisissa organisaatioissa ja positioissa. Myyntiharjoitus ja tiimityö kehittävät valmiuksia tulevaan työelämään.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentti kurssin lopussa

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

1. Ryhmätyö raportti
2. Myyntiharjoitus parityö
3. Käsitetentti yksilö

Oppimistehtävät

Ryhmätyö markkinointi & myynti (raportti, itsearvio)
Parityö myyntiharjoitus (raportti, video, vertaispalaute)
Yksilö käsitetentti verkossa

Arviointitavat

Arviointi asteikolla 0-5

Ryhmätyö markkinointi & myynti (raportti, itsearvio) 40 % arvosanasta
Parityö myyntiharjoitus (raportti, video, vertaispalaute) 30 % arvosanasta
Yksilö käsitetentti verkossa 30 % arvosanasta

Siirry alkuun