Opiskelija osaa ottaa huomioon erilaiset oppijat koulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa.
Opiskelija osaa hyödyntää olemassa olevat resurssit (ajan, paikan, välineet) koulutustilanteen suunnittelussa ja toteutuksessa.
Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisia pedagogisia menetelmiä, joissa vuorovaikutteisuus ja opiskelijalähtöisyys on huomioitu.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa arvioida erilaisten oppijoiden huomiointia koulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa.
Opiskelija osaa arvioida erilaisia oppimisympäristöjä oppimisen tukena.
Opiskelija osaa arvioida vuorovaikutteisia ja opiskelijalähtöisiä menetelmiä koulutuksen toteuttamisessa.
Opiskelija osaa arvioida pedagogisten menetelmien käyttöä ja toimivuutta valmentajakoulutuksissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa kehittää erilaisia oppijoita huomioivia koulutusmenetelmiä.
Opiskelija osaa ennakoida, soveltaa ja kehittää oppimisympäristöjä oppimista tukeviksi sekä kokeilee ja kehittää uutta asiakaslähtöisesti.
Opiskelija osaa kehittää vuorovaikutteisia ja opiskelijalähtöisiä koulutusmenetelmiä.
Opiskelija osaa soveltaa tarkoituksenmukaisia pedagogisia menetelmiä ja toimintatapoja organisaation ja toimintaympäristön osaamisen kehittämiseksi.