Muuttuva ja kehittyvä viestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: SLF2S009-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 30.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 29.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
3 op
Toimipiste
Vierumäen toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
20 - 58
Koulutus
LIAM Liikunta-alan koulutus
Opettajat
Outi Leppälä-Pekkinen
Ryhmät
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
SLF2S009

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Lähitapaamiset
18.1.2023, 13.3.2023 ja 10.5.2023. Ensimmäiselle lähitapaamiselle julkaistaan ennakkotehtävä noin 1 kk ennen (tästä tulee ilmoittatuneille opiskelijoille uutiskirje Moodlen kautta, joten ilmoittaudu ajoissa).

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti omassa työssä oppimalla ja työelämäprojekteihin tai muihin projekteihin osallistumalla. Muut alla olevat oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) TAI
c. Verkkototeutus.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta

Intro

Opintojaksolla arvioit oman työyhteisösi tai muun organisaation sisäistä ja ulkoista viestintää ja kehität sitä huomioiden organisaation strategiset tavoitteet. Kehität myös omaa viestintääsi ja vaikuttamistaitojasi.

Oppimateriaalit

Monipuoliset digitaaliset materiaalit, jotka saatavilla Moodlessa (mm. henkilö- ja asiantuntijaviestintään).

Suositeltu kirja viestinnän opintojaksolle
Juholin, E. 2017. Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja. Infor.

Muita:
Kurvinen, J., Tolvanen V. & Laine T. 2017. Henkilöbrändi. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Media. Helsinki.

Halonen, Misme, 2019. Vaikuttajamarkkinointi, Alma Media.
Kortesuo, K. 2018. Sano se someksi (1+2 = 3). Kauppakamari.
Aalto, T. 2012. Kuinka olla avoin. Työelämän uudet viestintätaidot. Finn Lectura
Kortetjärvi, S. & Murtola, K. 2015. Areena – yritysviestinnän käsikirja. Edita.
Upola, T. 2018. Livenä ja läsnä. Verkon uudet juttutyypit. Art House.

Henkilöbrändin kehittäminen https://katikoivu.com/mediassa/

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojaksolla opit viestimään asiantuntevasti ja vaikuttavasti, kehität omaa asiantuntijan viestintäosaamistasi aktiivisesti tarpeittesi mukaisesti. Kehität ja suunnittelet henkilöbrändiäsi asiantuntijuuden näkökulmasta. Opit hyödyntämään työelämälähtöisesti erilaisia viestinnän kanavia ja keinoja. Lisäksi arvioit oman työyhteisösi tai muun organisaation sisäistä ja ulkoista viestintää ja teet sille viestinnän kehittämissuunnitelman huomioiden organisaation strategiset tavoitteet.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla tehdään työelämälähtöisiä tehtäviä, ja opiskelija kehittää itse aktiivisesti omaa asiantuntijaviestintää sekä työyhteisönsä / muun organisaation viestintää.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä vaan oppimistehtäviä.

Kansainvälisyys

Opintojakson sisällöt ja tavoitteet soveltuvat kv. toimintaympäristöön. Kansainvälisyys huomioidaan oppimistehtävissä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Mikäli sinulla on jo opintojaksoon tavoitteisiin liittyvä osaaminen ja/tai olet suorittanut vastaavantyyppisen opintojakson aiemmin toisessa oppilaitoksessa (YAMK tai yliopisto), ole yhteydessä opettajaan aiemmin hankitun osaamisen tunnustamiseksi (AHOT).

Oppimistehtävät

Oppimistehtävät

Oman asiantuntijaviestinnän kehittämistehtävä
- Asiantuntijaviestinnän analysointitehtävä (hyväksytty/hylätty)
- Nykytila ja kehittämistarpeet ja suunnitelma
- Yksilötehtävä

Organisaation viestinnän kehittämistehtävä
- Nykytila-analyysi ja kehittämistarpeet
- Kehittämissuunnitelma (+toteutus jos mahdollista)
- Yksilötehtävä tai pienryhmässä (2-3 hlöä)

Arviointitavat

Opintojakso arvioidaan arvosanoin 1-5. Ja arviointi koostuu opiskelijan itsearvioinnista ja opettajan arvioinnista.

Siirry alkuun