•   Myynnin johtaminen SEL4LZ103B-3010 21.08.2023-13.10.2023  5   (TR4HESAL, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Strategiat ja myynnin johtaminen –moduulissa opiskelija ymmärtää kilpailu- ja asiakasstrategian valinnan merkityksen ja seuraamukset yrityksen toiminnalle, perehtyy yritysten geneerisiin strategiavaihtoehtoihin ja oppii keinoja kilpailuedun ja asiakasarvon saavuttamiseksi. Opiskelija ymmärtää johtamisen merkityksen yrityksen ja asiakasstrategioiden toteuttamisessa sekä asioiden että ihmisten johtamisen näkökulmasta.
    Moduuli koostuu myynnin johtaminen ja strategiat -osioista.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Perusopinnot on suoritettu ennen tämän moduulin suorittamista.
    Moduuli koostuu strategiat ja myynnin johtaminen -osioista. Suositellaan molempien osien suorittamista samaan aikaan.
    Sisältö
    Myynnin johtaminen osion keskeisiä sisältöjä ovat
    • myynnin organisointi ja tavoiteasetanta ja suorituksen johtaminen
    • myyntimahdollisuuksien johtaminen
    • esimiehen tehtävät ja roolit, kehityskeskustelut
    • henkilöstöjohtamisen työkalut ja menetelmät
    • vuorovaikutus esimiestyössä ja vaikeat johtamistilanteet
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    • tunnistaa myynnin johtamisen eri työkaluja sekä ihmisten että asioiden johtamisen näkökulmasta
    • tunnistaa yrityksen strategiaa toteuttavan ja monikanavaisuutta hyödyntävän myyntisuunnitelman osat
    • tunnistaa myynnin organisointiin ja tavoiteasetantaan sekä suorituksen mittaamiseen liittyvät käsitteet
    • tunnistaa myyntimahdollisuuksien johtamisen periaatteen
    • tunnistaa lähiesimiehen tehtävät ja vuorovaikutustilanteet pääpiirteissään, mutta asettuu yleensä alaisen rooliin työyhteisön eri tilanteissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    • osaa soveltaa myynnin johtamisen eri työkaluja sekä ihmisten että asioiden johtamisen näkökulmasta
    • osaa valita asioita yrityksen strategiaa toteuttavaan ja monikanavaisuutta hyödyntävään myyntisuunnitelmaan
    • ymmärtää myynnin organisointiin ja tavoiteasetantaan sekä suorituksen mittaamiseen vaikuttavia tekijöitä
    • ymmärtää myyntimahdollisuuksien johtamisen mallin
    • tuntee lähiesimiehen tehtävät ja vuorovaikutustilanteet
    • osaa asettua sekä lähiesimiehen että alaisen rooliin työyhteisön eri tilanteissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    • osaa hyödyntää myynnin johtamisen eri työkaluja sekä ihmisten että asioiden johtamisen näkökulmasta
    • osaa tehdä hyvän strategiaa toteuttavan ja monikanavaisuutta hyödyntävän myyntisuunnitelman
    • osaa organisoida myynnin ja asettaa sille sopivat tavoitteet
    • osaa laatia myyntimahdollisuuksien johtamisen mallin
    • tuntee erinomaisesti myynnin lähiesimiehen tehtävät ja vuorovaikutustilanteet.
    • osaa asettua erinomaisesti sekä lähiesimiehen että alaisen rooliin työyhteisön eri tilanteissa.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    21.08.2023 - 13.10.2023

    Ilmoittautumisaika

    12.06.2023 - 18.08.2023

    Ryhmä
    • TR4HESAL
    • CONTACT
    • LZ5B
    • LZ5A
    Opettaja

    Riku Hytönen, Pirjo Purovesi

    Paikkoja

    15 - 50

    Koulutus

    MYYNTI Myyntityön koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5