Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.
Sisältö
- Toimintaympäristön analyysi
- Asiakaskokemus verkkokaupassa
- Verkkokauppa liiketoimintamallina ja myyntikanavana
- Monikanavaiset ratkaisut ja markkinapaikat
- Verkkokaupan perustaminen ja ohjelmistoratkaisut
- Tuotevalikoiman rakentaminen ja tuotehallinta
- Verkkokaupan maksutavat ja logistiikka
- Markkinoinnin suunnittelu, analytiikka ja kohdentaminen
- Mittaaminen ja myynnin kasvattaminen verkkokaupassa
- Verkkokaupan strategiset valinnat ja toimintaympäristön analyysi
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tietää monikanavaympäristön mahdollisuuksia ja tunnistaa erilaisia toimintaympäristöjä verkkokaupan perustaksi. Hän tuntee verkkokaupan rakentamisen lähtökohdat ja ymmärtää markkinoinnin roolin verkkokaupassa. Opiskelija ymmärtää verkkokaupan ominaispiirteet ja roolin monikanavaisessa liiketoiminnassa. Hän tuntee verkkokaupan perustamiseen liittyvät osa-alueet, osaa rakentaa tuotevalikoiman sekä tehdä tuotekuvaukset verkkoon. Opiskelija osaa markkinoida verkkokauppaansa eri kanavissa. Hän tuntee jossain määrin ketterän markkinointitavan mahdollisuuksia digitaalisessa ympäristössä. Opiskelija on tietoinen keskeisistä verkkokaupan juridisista vaatimuksista.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija tunnistaa monikanavaympäristön mahdollisuuksia ja osaa analysoida toimintaympäristöjä verkkokaupan perustaksi. Opiskelija tuntee verkkokaupan ominaispiirteet ja roolin monikanavaisessa liiketoiminnassa. Hän ymmärtää B2C- ja B2B-verkkokauppojen vaatimuksia. Hän osaa perustaa ja rakentaa verkkokaupan, soveltuvan tarjonnan ja tuotekuvaukset. Opiskelija osaa markkinoida verkkokauppaansa eri kanavissa sekä soveltaa jossain ketterän markkinointitavan mahdollisuuksia digitaalisessa ympäristössä myynnin kasvattamiseksi. Hän tuntee keskeiset verkkokaupan juridiset vaatimukset.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa analysoida monikanavaympäristön mahdollisuuksia sekä toimintaympäristöjä verkkokaupan perustaksi. Opiskelija tuntee hyvin verkkokaupan ominaispiirteet ja roolin monikanavaisessa liiketoiminnassa. Hän tuntee B2C- ja B2B-verkkokauppojen vaatimukset. Hän osaa perustaa ja rakentaa verkkokaupan, sen tarjonnan ja tuotekuvaukset asiakaslähtöisesti.
Opiskelija osaa markkinoida verkkokauppaansa eri kanavissa ja soveltaa ketterän markkinointitavan mahdollisuuksia digitaalisessa ympäristössä myynnin kasvattamiseksi. Hän tuntee hyvin verkkokaupan juridiset vaatimukset sekä osaa arvioida ja soveltaa niitä verkkokaupassa.
Lisätiedot
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskieli
Suomi
Ajoitus
26.10.2020 - 18.12.2020
Ilmoittautumisaika
15.06.2020 - 30.10.2020
Ryhmä
MAPO
Opettaja
Pekka Polvinen
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus