Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, luentoja, itsenäistä- ja vertaisoppimista, pari/tiimi/projektityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä mahdollinen tentti. Opintojaksoon sisältyy pakollisena oman oppimisen arviointi.
Opiskelijoiden odotetaan seuraavan opintojakson oppimisalustaa Moodlessa.
Lemon & Verhoef 2016. Understanding Customer Experience Throughout the Customer Journey.
Ojasalo, J., & Ojasalo K. 2017. Service Logic Business Model Canvas. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 20(1), 70-98.
Korkiakoski, K. & Gerdt, B. (2016). Ylivoimainen asiakaskokemus: Työkalupakki. Helsinki: Talentum. (HH Finna e-kirja)
Koivisto, M. & Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent (HH Finna e-kirja)
Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent. (HH Finna e-kirja)
Dew, R. & Allen, C. (2018). Customer experience innovation: How to get a lasting market edge (First edition.). Bingley: Emerald Publishing Limited.
Hague, N. & Hague, P. N. (2018). B2B customer experience: A practical guide to delivering exceptional CX. London, United Kingdom: Kogan Page Limited.
Heapy, J., King, O. & Samperi, J. (2018). Customer-driven transformation: How being design-led helps companies get the right services to market. London ; New York: Kogan Page.
Newman, M. & McDonald, M. (2018). 100 practical ways to improve customer experience: Achieve end-to-end customer engagement in a multichannel world. London, United Kingdom: Kogan Page.
Rantanen, M. (2016). Tunnelmamuotoilu. Helsinki: Talentum Pro.
Rantanen, M. (2018). Tunnelmajohtaja. Helsinki: Alma Talent.
Lisäksi:
Johnston, M. W. & Marshall, G. W. (2016). Contemporary Selling: Building Relationships, Creating Value. Routledge.
(HH Finna e-kirja)
Löytänä, J., Kortesuo, K. & Kortesuo, K. (2011). Asiakaskokemus: Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Helsinki: Talentum.
Löytänä, J. & Korkiakoski, K. (2014). Asiakkaan aikakausi: Rohkeus + rakkaus = raha. Helsinki: Talentum.
Maes, P. (2018). Disruptive selling: A new strategic approach to sales, marketing and customer service. London, United Kingdom: Kogan Page.
Muu opettajan ohjeistama kirjallisuus, materiaali ja artikkelit Moodlessa ja luennoilla.
Opinnot ja tehtävät peilaavat yritysten ja organisaatioiden arkea. Toteutuksiin voi kuulua vierailuluentoja, yritysvierailuja ja/tai yritysprojekteja. Opiskelijat soveltavat yksilö/ pari/ tiimi tehtävissä oppimaansa reflektoimalla omia organisaatioitaan.
Porvoon toimipiste
Haaga-Helian ohjeiden mukaisesti. Lisätietoja MyNet, vastuuopettaja tai opinto-ohjaaja.
Suomi
Opiskelijoiden omat kokemustaustat ja työympäristöt tuovat kansainvälisen näkökulman opintojaksolle. Kansainvälisyys voi myös näkyä käsiteltävien tapausten muodossa, oppikirjoissa, artikkeleissa sekä tehtävissä.
20.01.2020 - 20.03.2020
Osallistuminen lähiopetukseen 10% Tehtävät (lähitunneilla ja itsenäisesti) 3 erillistä, visuaalisuutta sisältävää raporttia, joissa opiskelija reflektoi asiakaskeisyyttä ja asiakaskokemuksen johtamista omassa organisaatiossaan ja soveltaa tehtävässä ohjeistettua, Moodlessa olevaa materiaalia ja teoriaa (canvakset, kirjallisuus, artikkelit, videot ym.). 1) 25 % arvosanasta: Arvon (yhteis)luonti: SL Business model canvas 2) 25 % arvosanasta: Asiakkaan polun kehittäminen 3) 40 % arvosanasta: Reflektio oman organisaation asiakaskokemukseen ja sen johtamiseen
02.01.2020 - 24.01.2020
Oppimistila Porvoo Haaga-Helia PC/3421 alla olevina päivinä klo 16.45-19.50 ellei Moodlessa toisin mainita.
21.1.2020 Ennakkotehtävä
4.2. Opintojakson esittely ja orientoituminen, Asiakaskokemus ja sen rakentuminen: arvonmuodostuminen, AHOT-luento
11.2. Asiakaskeskeisen kulttuurin luominen, Asiakaspolkujen tunnistaminen ja kehittäminen
25.2. Asiakaskohtaamiset monikanavaympäristössä
3.3. Asiakasymmärryksen/-tiedon kerääminen ja hyödyntäminen, vierailijaluento
10.3. Asiakkuuksien suunnittelu ja kehittäminen
17.3.Chatitpotit, Q&A, Yhteenveto
a) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
b) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Haaga-Helian e-lomake ja opettajan keräämä palaute.
Mona Eskola
15 - 40
Yksilö/Paritehtävät Formatiivinen palaute
Suullinen ja kirjallinen
Oman oppimisen arviointi.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
0.00 op
0.00 op
H-5