•   Myyntisuuntautuneen organisaation kehittäminen SAL4HM002-3005 25.03.2024-17.05.2024  5   (MASALE, ...) +-
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.
    Sisältö
    - Myyntiorganisaation kehittäminen ja johtaminen
    - Myyntiorganisaation motivoiminen
    - Myynnin ja markkinoinnin integraatio
    - Organisaatioiden rakenteet ja toimintamallit myynnin näkökulmasta
    - Myynnin ja asiakaspolkujen prosessit organisaatiossa
    - Myynnin strateginen kehittäminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tietää myynnin strategisen roolin ja osaa kuvata sen merkitystä myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa osin selittää niitä keskeisiä rakenteita ja tekijöitä, jotka edesauttavat myyntisuuntautuneen organisaation kehittämistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen keskeiset kohtaamispisteet ja prosessit organisaatiossa sekä keskeiset strategisen myynnin tekijät.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata myynnin strategista roolia ja sen merkitystä myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa selittää niitä keskeisiä rakenteita ja tekijöitä, jotka edesauttavat myyntisuuntautuneen organisaation kehittämistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen keskeiset kohtaamispisteet ja prosessit ja pystyy kehittämään niitä ja strategista myyntiä organisaatiossa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa hyvin määritellä myynnin strategisen roolin ja sen merkityksen myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet myyntisuuntautuneen organisaation rakenteiden ja toimintojen arviointiin ja kehittämiseen. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen kohtaamispisteet ja prosessit organisaatiossa ja pystyy kehittämään sekä niitä että strategista myyntiä kokonaisvaltaisesti.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Online-kurssi. Yksilötehtäviä, keskusteluja ja luentoja.

    Vastuuhenkilö

    Hanna Rajalahti

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaali on koottu Moodleen.

    Työelämäyhteydet

    Yksilötehtävänä osallistujat tekevät valitsemansa organisaation kehittämissuunnitelman.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kurssi on suomenkielinen, mutta oppimateriaali on pääosin englanninkielistä.

    Ajoitus

    25.03.2024 - 17.05.2024

    Oppimistehtävät

    Kurssin aiheet: 1. Johdatus kurssiaiheisiin sekä lopputehtävään 2. Asiakassuuntautunut myyntiorganisaatio 3. Kuinka organisaatiot kehittävät arvoa asiakkaalle 4. Sales enablement & AI 5. Myyntikulttuurin rakentaminen organisaatioissa 6. Kuinka (myynti)organisaation muutosta johdetaan 7. Tulevaisuuden myyntiorganisaatio 8. Loppuyhteenveto

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2024 - 22.03.2024

    Aikataulu

    Kevään jälkimmäinen periodi
    Torstai-iltaisin 17.40 - 20.30

    Ryhmä
    • MASALE
    • EVENING
    • ONLINE
    • MASALF
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Ahotointi-mahdollisuus Haaga-Helian ohjeistuksen mukaisesti.

    Opettaja

    Riku Hytönen, Joona Mäntyvaara

    Paikkoja

    31 - 60

    Arviointitavat

    Arviointi 1-5

    Koulutus

    LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    1.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5