• Tillämpade forskningsmetoder
• Försäljnings- och marknadsföringsanalyser
• Marknadskommunikation och branding
• Försäljning och marknadsföring på nätet och Some, multikanalstrategi
• Visuell kommunikation och grafisk design
• Adobe verktyg
• Avtals- och marknadsföringslag, integritetsskyddslag (Kirsi Ola)
Inlärningsmetoder
• Undersökande inlärning
• Ömsesidigt lärande
• Läsecirklar
• Föreläsningar (närundervisning, gästföreläsningar)
• Projektarbete i smågrupper
Facklitteratur, också e-böcker och online artiklar
Bloggar om ämnet samt andra nätsidor av god kvalitet
Handledarens eget material
Tredje terminens projekt utförs som uppdrag för Borgå stad och gästföreläsare.
Porvoon toimipiste
18.01.2021 - 21.05.2021
• Inlärningsuppgift 1: Undersökningsplan (godkänd/underkänd) (Deadline) 31.1 • Inlärningsuppgift 2: Nulägesanalys: analys av nuläget i Borgå samt Borgås varumärkesmanual, företagskultur, kundprofilering, analys av marknadskommunikationskanaler, employer brand, benchmarking (grupparbete) 20% (Deadline: 14.2) • Inlärningsuppgift 3: Visuell presentation av undersökningsresultaten 20 % (Deadline 12.4) • Inlärningsuppgift 4: Fundamentals of Digital Marketing certifikat (individuellt) Godkänd/Underkänd. Ifall försenad över 1dygn eller mer minskas vitsordet med 0,5. Ifall underkänd = 1 minus från slutvitsordet. (Deadline 11.4) • Inlärningsuppgift 5: Visuell slutrapport med utvecklingsförslag samt material (reklam, videon, fotografi, hemsidor mm) (grupparbete) 40%. (Deadline: 11.5) • Tent 20 % XX • Själv- och kollegialutvärdering och aktivitet: sänkande eller höjande • • Reading Circle sänkande eller höjande • Juridik 40 % av Försäljning och marknadsföring 1
04.01.2021 - 15.01.2021
opinnollistaminen tai näyttö
Kirsi Ola, Marina Karlqvist, Maria Vickholm, Susanne Nyholm
15 - 40
Vitsord 1
Den studerande kan namnge några grundbegrepp inom försäljning och marknadsföring och kan delvis tillämpa dessa. Han/hon kan fungera i projekt som en del av gruppen. Den studerande klarar av att identifiera kundernas behov och målen med försäljningen och marknadsföringen endast om han/hon får hjälp av andra. Han/hon behöver hjälp med att planera, designa och realisera visuell kommunikation. Han/hon utför uppgifter som anförtrotts honom/henne som en del av den övriga gruppen. Den studerande har svårt att utvärdera marknadsförings- och försäljningsresultaten. Den studerande känner till avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp men kan inte använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande känner till grunderna i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetiken. Han/Hon har någon kunskap om avtalsrätten men tillämpningen är svag. Han/hon känner till vad integritetsskyddsförordningen är.
Vitsord 3
Den studerande behärskar en del av marknadsföringsbegreppen. Han/hon förstår i viss mån olika kommunikationsstilar och kan välja lämpliga kommunikationskanaler. Den studerande kan fungera som en del av ett större nätverk och klarar av att skapa marknadsföringsplaner i samarbete med andra aktörer. Han/Hon kan planera, designa, realisera, analysera och utvärdera visuell kommunikation i olika sammanhang, Han/hon deltar ganska aktivt i projektgruppens verksamhet och kan också agera självständigt i olika skeden av processen. Den studerande klarar av att skapa grundläggande innehåll åt utvalda målgrupper. Han/hon kan analysera marknadskommunikationens effekter med hjälp av lämpliga verktyg. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande har goda kunskaper i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetik och kan tillämpa dem i vardagliga situationer. Han/Hon har goda kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp enkla avtal samt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon är medveten om på vilket sätt integritetsskyddsförordningen påverkar marknadsföringen
Vitsord 5
Den studerande behärskar utmärkt begreppen inom marknadskommunikation. Han/hon kan på egen hand göra upp en kommunikationsplan, kan välja lämpliga kanaler inom marknadskommunikation, samt välja lämplig stil. Han/Hon uppvisar ett kreativt och analytiskt förhållningssätt till kommunikation och design av visuella medier. Den studerande deltar aktivt i gruppens arbete och i den kreativa processen, kan agera självständigt, samt stöder vid behov andra i gruppen. Han/hon kan skapa intressant och meningsfullt innehåll åt målgruppen. Den studerande har ypperliga färdigheter i att analysera och tolka effekterna och resultaten av marknadskommunikationen. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande kan genom att tillämpa lagen lösa problem gällande konsumentskydd och marknadsföringsetik. Han/Hon har utmärkta kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp fungerande avtal samt kritiskt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon kan föreslå åtgärder i organisationens verksamhet som integritetsskyddsförordningen orsakar.
VIMA Myynnin ja visuaalisen markkinoinnin koulutusohjelma
5.00 op
0.00 op
H-5