•   Monikanavainen myynti SAL002AS2A-3007 18.08.2025-10.10.2025  5   (TR3HESAL, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
    - kuvata digitalisaation vaikutuksen myyntityöhön
    - soveltaa digitaalisen myynnin työkaluja asiakkaan ostopolulla
    - tunnistaa digitaalisen myynnin trendejä ja mahdollisuuksia.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojakso sijaitsee liiketalouden tradenomitutkinnon Myynti ja asiakkuudet -suuntautumisessa. Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Asiakaskokemus ja myynti, Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Myynnin tietojärjestelmät tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen.
    Sisältö
    Digitaaliset myynnin ja markkinoinnin kohtaamispisteet asiakkaan ostopolulla.
    Digitaalisen myynnin trendeihin tutustuminen teorian ja käytännön näkökulmasta.
    Verkkokaupan ja myynnin automatisaation perusteet.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opiskelija
    - tunnistaa digitaalisen myynnin mahdollisuuksia
    - tunnistaa monikanavaisen myynnin peruskäsitteitä
    - tunnistaa asiakkaan ja myynnin kohtaamispisteitä digitaalisella ostopolulla.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa hyödyntää useampia kanavia myynnissä
    - osaa tuottaa arvoa asiakkaalle digitaalisissa kanavissa
    - osaa käyttää digitaalisen myynnin työkaluja asiakkaan ostopolulla
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - osaa soveltaa useampia kanavia myynnissä
    - osaa tuottaa arvoa asiakkaalle digitaalisissa kanavissa ammattimaisesti
    - osaa soveltaa digitaalisen myynnin työkaluja asiakkaan ostopolulla.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Pääsääntöisesti luokkaopetus kaksi kertaa viikossa.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Moodlen materiaalit

    Chaffey, D. & Chadwick, F. 2022. Digital marketing. Eighth edition. Harlow, England: Pearson.
    Tanni, K. 2022. B2B-ostamisen uusi aika. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
    Mason, T. k. & Jarvis, S. k. 2023. Omnichannel retail: How to build winning stores in a digital world. Second edition. London: Kogan Page.
    Atherton, J. 2023. B2B social selling strategy: Connect with customers, build relationships and drive sales. London: Kogan Page Limited.
    Pääkkönen, L. 2017. Social Selling: Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä. 1. painos. [Helsinki]: Noblea.
    Kvedare, M. & Nymand, C. M. 2021. The virtual sales handbook: A hands-on approach to engaging customers. [Hoboken, NJ]: Wiley.

    Työelämäyhteydet

    Opintojaksolla toteutetaan Kanavastrategia case-yritykselle ja tutkitaan monikanavaisen myynnin teemoja yritysvieraiden linssin kautta.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    18.08.2025 - 10.10.2025

    Oppimistehtävät

    Yksilötehtävät: Yritysvieraiden sessioiden muistiinpanot (toteutetaan tunnilla) Teemakeskustelu x 2 Digitaalisen myynnin työkalupakki Ryhmätyöt: Kanavastrategia Verkkokauppa

    Ilmoittautumisaika

    14.05.2025 - 22.05.2025

    Aikataulu

    Syksyn ensimmäinen periodi

    Ryhmä
    • TR3HESAL
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Mahdollista myös toteuttaa näyttönä.

    Opettaja

    Anu Nieminen

    Paikkoja

    15 - 45

    Arviointitavat

    Oppimistehtävät pisteytetetty. Kurssin läpäiseminen vaatii 40 pistettä.

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5