Vuorovaikutteiset luennot, pienryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta ja vertaispalautetta muilta opiskelijoilta.
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu restonomi-tutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Moodlen materiaalit
Opintojaksolla käytetään esimerkkejä alan yrityksistä.
Haagan toimipiste
Oppimistehtävät arvioidaan ja arviointien perusteella muodostuu kokonaisarvosana opintojaksosta.
Tällä opintojaksolla ei ole tenttiä.
Suomi
Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.
19.08.2024 - 11.10.2024
- Myyntikansio, jossa tutkitaan vapaavalintaisen yrityksen myyntiä ja asiakaskoksemusta - Onnistunut myynnin kohtaaminen -harjoitus, jossa harjoitellaan asiakkaalle arvon luomista vuorovaikutustilanteessa - Oman myyntiosaamisen reflektointi
03.06.2024 - 16.08.2024
Lähiopetus tiistaisin ja torstaisin klo 14-16.45 (periodi 1: 22.8.-12.10.23)
Tarkempi aikataulu ja ohjelma julkaistaan Moodlessa lähempänä opintojakson alkua.
AHOT sovittava opettajan kanssa opintojakson alussa.
Haaga-Helian avainosaamisten näytöt 2022-2023 (kurssiavain: näyttö)
Asiakaskokemus ja myynti
Asiakaskokemus ja myynti -opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa?
-määritellä myynnin prosessit sekä peruskäsitteet
-tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja asiakaskokemuksen kehittämiskohteita
-kuvata myyntikohtaamisen eri vaiheet ja myydä omat ideansa muille?
-toimia palveluhenkisesti ja tuottaa ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin myyntitavoitteiden saavuttamiseksi ?
-arvioida asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä, myös eettisestä ja kestävän kehityksen näkökulmasta.
Näytössä osoitat aiemmin hankitun osaamisesi, joka kattaa opintojakson osaamistavoitteet. Tutustu huolellisesti opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin opinto-oppaasta ennen näyttöön osallistumista.
Voit osallistua Asiakaskokemus ja myynti -opintojakson näyttöön vain kerran. Näyttöjä vastaanotetaan joka kuukausi (ei kesä - heinäkuussa). Joka kuukauden viimeiseen päivään mennessä palautuneet tehtävät arvioidaan seuraavan kuukauden alussa.
Vastuuopettaja:
Merike Koskinen, merike.koskinen@haaga-helia.fi, p. 040 488 7082
Näyttöohjeet:
Näyttö sisältää kolme tehtävää. Tehtävien tarkat ohjeet löydät alta kohdasta Tehtävät. Noudata videossa pyydettyä pituutta.
Aloita tehtävien tekeminen vasta sen jälkeen, kun olet lukenut luvun 5.5 Myyntityö s. 371–404 kirjasta Bergström, S. & Leppänen, A. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16.-19. painos. 2015–2021. Edita. Helsinki. Kirja on lainattavissa Haaga-Helian kirjastossa myös e-kirjana.
Arviointi:
Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen. Voit saada näytöstä maksimissaan 50 pistettä, jotka jakautuvat tehtävittäin seuraavasti:
- Ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi max 10 p
- Tarvekartoituskysymykset ja vastaväitteet max 20 p
- Myyntitilanteen video max 20 p
Lopullinen arvosana näytöstä muodostuu näin:
25–29 p = arvosana 1
30–34 p = arvosana 2
35–40 p = arvosana 3
41–45 p = arvosana 4
46–50 p = arvosana 5
Arvosanan saatuasi voit halutessasi varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi kirjallista palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Oma edistymiseni
Materiaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. Yrityksen asiakasmarkkinointi,16.-19. painos 2015–2021. Edita, Helsinki
(Lue kirjasta luku 5.5 Myyntityö, s. 371–404).
Tehtävät
Tarkempi tehtäväohje ja lomakepohjaTiedosto
Syksyn 2022 palautuskansio Asiakaskokemus ja myynti -näytön tehtävilleTehtävä
Suorittamatta: Syksyn 2022 palautuskansio Asiakaskokemus ja myynti -näytön tehtäville
Piilotettu opiskelijoilta
Näyttöjä vastaanotetaan joka kuukausi (ei kesä - heinäkuussa). Joka kuukauden viimeiseen päivään mennessä palautuneet tehtävät tarkastetaan seuraavan kuukauden alussa.
Kevään 2023 palautuskansio Asiakaskokemus ja myynti -näytön tehtävilleTehtävä
Suorittamatta: Kevään 2023 palautuskansio Asiakaskokemus ja myynti -näytön tehtäville
Näyttöjä vastaanotetaan joka kuukausi (ei kesä - heinäkuussa). Joka kuukauden viimeiseen päivään mennessä palautuneet tehtävät tarkastetaan seuraavan kuukauden alussa.
Varaa arvosanan saatuasi halutessasi keskusteluaika täältäVerkko-osoite
Arvosanan saatuasi voit halutessasi varata ajan 10 minuutin mittaiseen etätapaamiseen, jossa voit keskustella saamastasi kirjallisesta palautteesta opettajan kanssa. Aika on mahdollista varata tehtävien palautuksesta seuraavalle kuukaudelle.
Riitta Räisänen
15 - 50
Opintojakson tehtävät. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta.
RESTO Restonomi
0.00 op
0.00 op
H-5