Asiakaskokemus ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL001HH1A-3129
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 26.08.2024 - 27.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2024 - 13.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Tampere
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 30
- Koulutus
- LIIKO Liikunnanohjaaja
- Opettajat
- Erkki Häkkilä
- Jenni Harala
- Ryhmät
-
LI3TAALiikunnanohjaaja, monimuoto, 3.lukukausi, Tampere
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- SAL001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Toteutus syksyn 2024 23LIIKOtre lähijaksojen aikana Tampereella
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa, virtuaalisesti tai monimuotona.
Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Tämän opintojakson näyttö muodostuu kolmesta tehtävästä, joista kaksi on kirjallisia tehtäviä ja yksi on simuloidun myyntitilanteen video. Näyttö rakentuu näin:
1. Perehdy oppimateriaaleihin ennen tehtävien tekemistä (oppikirja).
2. Valitse jokin itsellesi tuttu tuote, tavara tai palvelu, jota käytät kaikissa kolmessa tehtävässä. Ennen kuin aloitat tehtävien tekemisen, mieti kuka on asiakkaasi, minkälainen hän on ja minkä tuotteen/palvelun hän on ostamassa.
3. Valmistele kirjalliset tehtävät ohjeiden mukaisesti (ominaisuus-Etu-Hyöty -analyysi valitusta tuotteesta, tarvekartoituskysymysten ja vastaväitteiden laatiminen).
4. Toteuta simuloitu myynnin kohtaaminen -video ja tallenna se niin, että voit jakaa siitä linkin.
5. Palauta tehtävät Moodleen.
6. Opettaja arvioi tehtävät keskitetysti noin kerran kuukaudessa. Saat palautteen tehtävistäsi Moodleen.
7. Halutessasi voit varata Moodlen kautta ajan lyhyeen etätapaamiseen, jossa käsittelet saamaasi palautetta yhdessä opettajan kanssa.
Lisää ohjeita avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).
Intro
Tiesitkö, että myyntiosaaminen kuuluu meille kaikille ja ilman myyntiä ei ole liiketoimintaakaan? Jokainen meistä myy jotain; ideoita, ajatuksia, osaamista, jne. Lähde mukaan tutustumaan myynnin kiehtovaan maailmaan ja kehittämään omaa myynnin osaamista!
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 / 2018 / 2021
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Liikuntapalveluiden kehittämisprojekti on kahden opintojakso integroitu projektimuotoinen oppimisympäristö, johon kuuluvat seuraavat opintojaksot:
Liikuntapalveuiden kehittäminen 5op
Asiakaskokemus ja myynti 5op
Opintojaksolla toteutetaan liikuntapalvelun kehittämisprojekti, jossa hyödynnetään palvelumuotoilun prosessia, menetelmiä ja työkaluja. Projektin edetessä opiskelijatiimit kehittävät ratkaisun työelämäkumppanin asettamaan toimeksiantoon, Työelmäkumppanina toimii Forever Pihlajalinna. Kehittämisprojektin toimeksianto esitellään opiskelijatiimeille syksyn ensimmäisellä lähijaksolla. Kehittämisprojekti päättyy syksyn -24 viimeiseen lähijaksoon, jolloin tiimit esittelevät (pitchaavat) omat ratkaisunsa yrityksen kokoamalle tuomaristolle.
Työelämäyhteydet
Työelämäkumppanina toimii Forever Pihlajalinna valmennuspalvelut
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Ahot Haaga-helian näyttömoodlen kautta Asiakaskokemus ja myynti.
Oppimistehtävät
Opintojakson tehtävät liittyvät kehitettävän palvelun asiakaskokemukseen ja myyntiin.
Arviointitavat
Asiakastutkimus (asiakasymmärryksen kerääminen, ostajapersoonan määrittely) 33%
PItchaus - myyntipuhe sekä materiaalit 33%
Tentti 33%
Lisätietoja:
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.