Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää ruoan ja juoman merkityksen osana matkailua
- tuntee eri ruokakulttuureita ja asiakkaan valintoihin vaikuttavia tekijöitä- _osaa suunnitella ja tuottaa ruokailuelämyksiä kohderyhmän tarpeiden mukaisesti sekä vastuullisen liiketoiminnan periaatteita noudattaen
- hallitsee keskeiset tarjoilu- ja palvelujärjestelmät ja niiden asiakaslähtöisen soveltamisen
- tunnistaa laadukkaan ja elämyksellisen palveluketjun osatekijät
Arvioinnissa huomioidaan suoritetut tehtävät, käytännön harjoitukset, aktiivisuus sekä ammattimainen ja palvelulähtöinen asenne. Opintojakso arvioidaan käyttäen asteikkoa kiitettävä (5), erittäin hyvä (4), hyvä (3), tyydyttävä (2), välttävä (1), hylätty (0). Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.