Toimiminen monialaisissa verkostoissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: PHY4SY003-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.08.2024 - 09.10.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.10.2024 - 31.01.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 30
- Koulutus
- LIAM Liikunta-alan koulutus
- Opettajat
- Outi Leppälä-Pekkinen
- Tiina Laiho
- Ryhmät
-
LIAM24LIAM (YAMK)
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- PHY4SY003
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
27.09.2024 - 31.01.2025
1. lähiopetus: 10.10. klo 13-17
2.lähiopetus: 11.10. klo 9-12
Etätehtävä 1
3. lähiopetus: 14.11. klo 13-17
Etätehtävä 2
4. lähiopetus: 17.1. klo 9-12
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti omassa työssä oppimalla ja työelämäprojekteihin tai muihin projekteihin osallistumalla. Muut alla olevat oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) TAI
c. Verkkototeutus.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Järvensivu, Timo: Verkostojen johtaminen, Opi ja etene yhdessä. 2019, kustantaja Books on Demand. Huom. tämä on saatavilla e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa.
Koskimies, M., Pyhäjoki, J. & Arnkill, T. 2012. Hyvien käytäntöjen dialogit. Linkki: Opas dialogisen kehittämisen ja kulttuurisen muutoksen tueksi. THL:n julkaisu.
Nummi, P. 2007. Fasilitaattorin käsikirja: Tarina siitä miten Ykä Hirvi vie ryhmän tuskasta tulokseen. Helsinki: Edita. Saatavana e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Monimuoto-opiskelua, johon lähiopetusta neljänä päivänä sekä etätyöskentelyä.
Lähitapaamisten välissä ohjausta zoomissa, jolloin opettajat antavat ohjausta tehtävien tekoon (vapaaehtoinen)
Tarvittaessa opiskelija voi hakea lisäohjausta ja -tukea oppimistehtäviin opettajilta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä.
Oppimistehtävät
Opintojaksoon liittyy kaksi tehtävää
Tehtävä 1: Pienryhmätehtävä fasilitointimenetelmistä
Tehtävä 2: Valitse työhösi tai harrastustoimintaasi liittyvä verkostotyön aihe ja laadi siihen liittyvä kehittämissuunnitelma sisältäen verkostotoiminnan tavoitteen
Suunnitelma voi liittyä olemassa olevaan verkostotoimintaan tai uuden verkostotoiminnan suunnitteluun. Se voi sisältää myös verkostotoiminnan totetusta, testausta ja arviointia, mutta tämä ei ole pakollista.
Sisällytä suunnitelmaasi tarkoituksenmukaisia verkostotoiminnan työkaluja, prosesseja ja osallistamismenetelmiä sekä perustele niiden käyttö. Tuo esille verkoston osallistujat ja yhteistyökumppanit ja perustele heidän roolit ja merkitys verkostossa.
Tee myös itsearviointi ja kehittämissuunnitelma omasta osaamisestasi ja roolistasi verkostotoiminnassa ja sisällytä se kehittämistehtävään.
Ohjeellinen raportin pituus noin 10 sivua Haaga-Helian raportointipohjalla.
Arviointitavat
Opintojaksolla hyödynnetään itse- vertais- ja opettaja-arviointia.