•   Hyvinvointivalmennuksen pedagogiikka ja asiantuntijana kehittyminen PHY018AS3A-3002 12.01.2026-15.05.2026  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
    o Hyödyntää erilaisia oppimisen malleja ja oppimisteorioita käytännön valmennuksen kehittämisessä.
    o Suunnitella, toteuttaa ja arvioida oppimista tukevan valmennusprosessin ja perustella menetelmävalintoja oppimisen näkökulmasta ja asiakkaan tarpeiden näkökulmasta.
    o Reflektoida ammatillista toimintaansa ja asiantuntijuuttaan osana käyttöteorian kehittämistä
    o Osaa kuvata omaa erityisosaamistaan myydessään/tarjotessaan palveluitaan asiakkaille tavalla, joka auttaa asiakasta valitsemaan omaan tilanteeseen sopivan valmennuksen
    Sisältö
    o Oppimisprosessin suunnittelu, toteutus ja arviointi
    o Oppimisen mallit ja teoriat
    o Yksilö- ja voimavaralähtöinen oppiminen
    o Oppimista tukevat menetelmät
    o Oppimisen arviointimenetelmät
    o Oman käyttöteorian rakentuminen
    o Reflektion tasot ja reflektion ohjaaminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
    o Suunnitella, toteuttaa ja arvioida oppimisprosessin
    o Reflektoida kokemuksiaan
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa edellisen lisäksi:
    o Suunnitella, toteuttaa ja arvioida tavoitteellisen oppijalähtöisen oppimisprosessin ja perustella menetelmävalintoja oppimisen näkökulmasta.
    o Reflektoida omaa kehittymistään.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa edellisten lisäksi:
    o Suunnitella ja toteuttaa johdonmukaisesti tavoitteeseen tähtäävän oppimisprosessin.
    o Arvioida toimintaa ja oppimista prosessimaisesti ja perustellen
    o Reflektoinnin perusteella asettaa tavoitteita kehittymiselleen.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Monimuotototeutus (BLENDED). Opinnot sisältävät kontaktiopetusta sekä itsenäistä työskentelyä annettuja aikatauluja noudattaen. Opintojakson teoria viedään käytäntöön työelämään linkitetyssä projektissa. Projektin ohjauksesta huolehtivat sekä opintojakson opettaja että mahdollisuuksien mukaan työelämän edustaja. Opintojen ohjaus tapahtuu tarpeen mukaan opintojen kontaktitunneilla tai erikseen sovituissa ohjaustapaamisissa.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opetuksessa ja Moodlessa jaettava materiaali.

    Työelämäyhteydet

    Opintojakso linkittyy jokaisen opiskelijan itse määrittämään työelämäprojektiin.

    Toimipiste

    Tampere

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    ei kv-yhteyttä

    Ajoitus

    12.01.2026 - 15.05.2026

    Oppimistehtävät

    - 2 ennakkotehtävää (itsenäisesti) - Pedagoginen suunnitelma valmennukselle (itsenäisesti) - Opetustuokion suunnittelu ja pitäminen (pienryhmässä) - Reflektointitehtävä -Työelämälähtöinen projekti

    Aikataulu

    Kevätlukukaudella 2026.

    Ryhmä
    • CONTACT
    • BLENDED
    • LI5TA1
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Ei vaihtoehtoisia toteutustapoja.

    Opettaja

    Tiina Laiho, Jenni Harala

    Paikkoja

    15 - 30

    Arviointitavat

    Itse-, vertais- ja opettaja-arviointi.

    Koulutus

    LIIKO Liikunnanohjaaja

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5