Opintojakso toteutetaan intensiivitoteutuksena. Luennot ovat tiiviitä ja työskentelyn ja keskustelun aiheisiin johdattelevia. Työskentelytapa edellyttää sinulta itsenäistä tutustumista aiheisiin ja kirjallisuuteen sekä tehtäviin valmistautumista ennen lähiopetusta. Jos et pääse osallistumaan yhteisölliseen työskentelyyn, voit panostaa vahvemmin kirjallisiin tehtäviin.
Tapaamisten välissä opiskelijat tekevät myös yksilö- ja/tai ryhmätehtäviä, joissa he pohtivat työkokemuksiaan ja vertaavat niitä alan kirjallisuuteen. Työskentelytavat edistävät opiskelijoiden kognitiivisia metataitoja, kuten ongelmanratkaisutaitoja, kriittistä ajattelua, vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja, koordinointikykyä ja joustavuutta.
Useita artikkeleita ja raportteja, jotka ilmoitetaan Moodlessa.
Esim.
Alasoini, T. & Houni, P. (toim.) 2019. Work up! Tulevaisuuden työ. TEM oppaat ja muut julkaisut 3/2019, verkkojulkaisu. http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161299
Nieminen, M., Talja, H., Heikkilä, J-P., Airola, M., Viitanen, K. & Tuovinen, J. 2017. Muutosjoustavuus - organisaation resilienssin tukeminen. VTT Research. Aikaisempien lisäksi luvut 4 - 6.
Opintojakson tehtäviä ja teemoja peilataan opiskelijoiden työkonteksteihin ja organisaatioihin.
Pasilan toimipiste
Ei tenttiä.
Suomi
Kansainvälisiä lähteitä (oppimateriaalia myös englanniksi).
23.08.2021 - 15.10.2021
Oppimistehtävä 1. Työn murros 20 pistettä Oppimistehtävä 2. Organisoituminen 30 pistettä Oppimistehtävä 3. Organisaation kehittäminen 50 pistettä
14.06.2021 - 20.08.2021
Ensimmäinen lähipäivä: Työn murros
Toinen lähipäivä: Organisoituminen
Kolmas lähipäivä: Organisaation kehittäminen
AHOT tai opinnollistaminen
Ks. ohjeet MyNet
Annetut kokonaispalautteet edellisessä toteutuksessa: mediaani 4.
Esimerkkejä avoimesta palautteeseta:
- Innostavat ja mielenkiintoiset luennot
- Lähikerroilla käytiin paljon asiaa, mutta aikaa oli myös keskusteluille ja pienryhmätyöskentelylle.
- Jatkossa lähipäivien ryhmätehtäviä vähemmän.
- Tärkeä ja ajankohtainen opintokokonaisuus.
Eija Kjelin
15 - 40
Tehtävä 1: Omat oppimistavoitteet, oma työ ja työn murros (20%)
Tehtävä 2: Organisoituminen (30%)
Tehtävä 3: Organisaation kehittäminen (50%)
Arviointi perustuu opintojakson oppimistavoitteisiin. Arviointiskaala enimmäispistemäärä on 100 pistettä, jolloin vähintään 50 pistettä = 1, vähintään 60 pistettä = 2, vähintään 70 pistettä = 3, vähintään 80 pistettä = 4 ja vähintään 90 pistettä = 5.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
0.00 op
H-5