Satu Rämö: Viesti perille : tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
Haagan toimipiste
Tentti (yksilö) on maanantaina 2.12. klo 8.15 – 9.15
Uusintamahdollisuus: Kaksi seuraavaa yleistä tenttipäivää ennen kevätlukukauden 2020 päättymistä.
Suomi
22.08.2022 - 14.10.2022
OPPIMISTEHTÄVÄT Opintojakson oppimistehtävät ovat seuraavat neljä tehtävää: 1. Kampanjasuunnitelma RESTO-tietotaitokilpailulle/ pitkä versio Tehkää 4-5 hengen ryhmissä markkinointikampanjasuunnitelma RESTOtietotaitokilpailulle, jonka järjestää Haagan restonomikampus 11. – 12.3.2020 RESTO-tietotaitokilpailujen markkinointikampanjasuunnitelma on kirjallinen esitys. Se tehdään Haaga-Helian pitkien raporttien raportointipohjaan. Se kirjoitetaan asiatyylillä, ei listauksina. Raportissa on loogisessa järjestyksessä: ? lähtökohta-analyysi (esim. toiminta-alueen arviointi, tuotteen kilpailuedut, kilpailijat yms.) ja markkina-analyysi ? kampanjan tavoitteiden määrittely ? kampanjan kohderyhmät ? kanava/mediavalinnat (ja muiden markkinointikeinojen käyttö) ja sanoma (viesti), kärjet ? ehdotettujen toimenpiteiden aikataulu, budjetti ja resurssit ? tulosten seuranta ja kehittäminen Haaga-Helian raportointiohjeen mukaisesti https://mynet.haaga-helia.fi/opiskelu/raportointiohjeet/Pages/default.aspx Palautus Moodleen 10.12. 2. RESTO-tietotaitokilpailujen kampanjasuunnitelman / lyhyt versio on esimerkiksi PP-diaesitys, josta asiakas/tilaaja/johtoryhmä saa nopealla silmäyksellä käsityksen suullisen esityksen pohjalta siitä, miksi juuri teidän ehdottamanne markkinointikampanjasuunnitelma kannattaa toteuttaa. ? esimerkiksi miksi, mitä, kenelle & miten, milloin ? esimerkiksi mikä on viesti ja miten se toteutetaan ? esimerkiksi mitä maksaa ja mitä hyötyä ? esimerkkejä ehdottamistanne toimenpiteistä (esim. millaisia somepäivityksiä, tviittejä, e-kirjeviestejä,videoita tms.) Palautus Moodleen 4.12. Tämä aineisto toimii myyntiesityksenne 9.12. tukena. 3. RESTO-kilpailujen markkinointikampanjan myyntiesitys 9.12. Tehtävänänne on vakuuttaa RESTO-tietotaitokilpailujen markkinointi- ja viestintätiimi suunnittelemanne kampanjan toimivuudesta/hyödyllisyydestä ja näin saada lupa sen toteuttamiseen. Muistakaa (näihin kiinnitetään huomiota esityksen arvioinnissa) ? asiasisältö, perustelut valinnoille ja havainnollistaminen ? vakuuttavuus (asianhallinta, tilanteen hallinta, vuorovaikutteisuus) ja innostavuus ? ajanhallinta (esitys 10 minuuttia ja kysymykset 5 min), kiteyttäkää mukaan oleellisin ? ryhmän jäsenten roolit (jokainen puhuu) Esitykset ovat ma 9.12. Huom! opetus kello 8.00 – 12.00 Läsnäolo myyntiesityksissä on pakollinen!
13.06.2022 - 19.08.2022
Tuntisuunnitelma
21.10. Opintojakson aloitus, oppimistavoitteet ja tehtävät / Mitä on markkinointiviestintä?
28.10. Miten suunnitella toimiva ja vakuuttava markkinointikampanja / RESTO-tietotaitokilpailun kampanjan toimeksianto
4.11. Brändi, yrityksen imago ja yritysvieras
11.11. yritysvieras / kanavastrategia ja -valinnat
18.11. Ansaittu, oma ja ostettu media
25.11. Maine ja kriisiviestintä
2.12. Tentti / henkilökohtainen myyntityö
9.12. Esitykset ja opintojakson yhteenveto. Huom. tunnit klo 08:0 - 12:00.
Yritysvieraat opintojaksolla:
ma 4.11. klo 08:15 Marileea Järnefelt / SOK Radisson Blu
ma 11.11. klo 08:15 Timo Kivilouma / traveller blogger / huom. tila on L401-402, esityksen jälkeen tunnit jatkuvat lukkarikoneen mukaisessa tilassa.
Tommi Immonen
15 - 40
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
3 op
H-5