•   KREA Markkinoinnin teknologiat ja trendit MAR016AS3A-3002 13.01.2025-14.03.2025  5   (TR4HEMAR1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
    • tunnistaa markkinoinnin, viestinnän ja digitaalisen tulevaisuuden kannalta merkittäviä trendejä ja teknologioita sekä arvioida niiden vaikuttavuutta yritysten liiketoiminnan menestystekijöinä
    • soveltaa yritysten tarpeisiin erilaisia teknologiakokeiluja ja -ratkaisuja sekä ketterän kehittämisen menetelmiä ja työkaluja
    • osana monialaista kehitystiimiä tai itsenäisesti toteuttaa tietoteknisiä projekteja koodaamatta sekä luoda sisältöjä erilaisiin digitaalisiin ympäristöihin
    • ideoida, havainnollistaa ja esitellä palvelukonsepteja toimeksiantajalle
    • Tunnistaa omaa osaamistaan tulevaisuusajattelun ja digitaalisten työkalujen soveltamisessa osaksi yritysten toimintaa
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian kaikille yhteisistä avainosaamista ammatillinen viestintä, asiakasymmärrys ja markkinointi, asiakaskokemus ja myynti sekä ICT-valmiudet. Toteutetaan yhdessä Markkinoinnin ja viestinnän sekä Digitaalisten palvelujen osaamisalueen kanssa.
    Sisältö
    • Markkinoinnin, viestinnän ja digitalisaation trendit ja teknologiat
    • Tulevaisuusajattelu ja skenaariotyö
    • Palvelumuotoilun menetelmien hyödyntäminen asiakastyössä
    • Ketterän teknologiakokeilun ideointi ja toteuttaminen / prototypointi
    • Monialainen kehitysprojekti yritystoimeksiantona
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    • tuntee perustasolla ketterän kehittämisen prosessin ja työkalut
    • kykenee tuettuna hyödyntämään tulevaisuusajattelua
    • kykenee tuettuna tunnistamaan toimeksiantajan kehitystarpeita sekä keräämään ja hyödyntämään niiden työstämisessä tarvittavaa tietoa
    • osallistuu palvelukonseptin ideointiin, prototyypin laatimiseen, sisällöntuotantoon sekä esittelyyn
    • suorittaa tehtävän itsenäisesti tai omat tehtävänsä osana tiimiä tyydyttävällä tasolla
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    • tuntee hyvin ketterän kehittämisen prosessin ja työkalut
    • kykenee hyödyntämään tarkoituksenmukaisesti tulevaisuusajattelua
    • tunnistaa keskeiset toimeksiantajan kehitystarpeet ja osaa kerätä ja hyödyntää niiden työstämisessä tarvittavaa tietoa
    • osaa ideoita toteutuskelpoisen palvelukonseptin, havainnollistaa sen prototyypin muotoon, tuottaa konseptia tukevaa tietoa sekä esitellä kehitetyn ratkaisun
    • suorittaa tehtävän itsenäisesti tai omat tehtävänsä osana tiimiä hyvällä tasolla
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    • tuntee syvällisesti ketterän kehittämisen prosessin ja työkalut
    • kykenee hyödyntämään luovasti ja kriittisesti tulevaisuusajattelua
    • osaa analysoida toimeksiantajan kehitystarpeita sekä kerätä ja hyödyntää monipuolisesti tietoa niiden ratkaisemiseen
    • osaa ideoida toimitusvalmiin palvelukonseptin, laatia sitä havainnollistavan prototyypin, tuottaa julkaisuvalmista sisältöä konseptin tueksi sekä esitellä sen vakuuttavasti
    • suorittaa tehtävän itsenäisesti tai omat tehtävänsä osana tiimiä erinomaisella tasolla
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämä kurssi perehdyttää sinut laaja-alaisesti markkinoinnin, viestinnän ja digitaalisuuden trendeihin ja teknologioihin. Opiskelu tapahtuu monialaisissa tiimeissä ja käytännön kehitysprojekteissa työskennellen. Projektityössä tutkit markkinoinnin tulevaisuutta, kokeilet nousussa olevia teknologioita ja arvioit niiden vaikutuksia niin toimialan kuin oman ammatillisen tulevaisuutesi kannalta. Ryhmätyön rinnalla opiskelet aihetta myös itsenäisesti.

    Kurssin viikko-ohjelmaan sisältyy kaksi opetus- ja ohjaustapaamista: yksi kontaktikerta lähiopetuksessa ja yksi etäohjauskerta verkossa.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    - Projektin toimeksiantoon liittyvä materiaali
    - Luennoilla ja oppimisympäristöissä jaettavat artikkelit ja muu materiaali
    - Toteutukseen sisältyy myös omatoimista tiedonhakua

    Työelämäyhteydet

    Opintojaksolla tehdään toimeksianto yritykselle.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Kurssilla tehdään projektityö ja itsenäinen oppimispäiväkirja. Ei tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Toimeksiantajayritys saattaa olla kansainvälisesti toimiva yritys. Osa opetusmateriaalista on kansainvälistä.

    Ajoitus

    13.01.2025 - 14.03.2025

    Oppimistehtävät

    1. Ryhmätyönä tehtävä opas asiakasyritykselle 2. Itsenäisesti tehtävä oppimispäivökirja

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 10.01.2025

    Aikataulu

    Yksi kontaktikerta viikossa ja yksi verkko-ohjauskerta. Katso tarkemmin lukujärjestyksestä ja opintojakson Moodlesta.

    Ryhmä
    • TR4HEMAR1
    • BLENDED
    • TR4HEMAR2
    • ONLINE
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Näyttö ja työssäoppiminen.

    Opettaja

    Johanna Mäkeläinen, Teemu Ruohonen

    Paikkoja

    15 - 60

    Arviointitavat

    Kurssilla arvioidaan ryhmätyönä tehtävä opas asiakasyritykselle 60 % ja itsenäisesti tehtävä oppimispäivökirja 40 %. Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja etävalmennukseen vaikuttaa arvosanaan.

    Tämän ollessa lähi- / online-toteutus edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 %, arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5