•   Sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja vaikuttajat MAR004AS2A-3011 24.03.2025-16.05.2025  5   (RE4HA2, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
    - määritellä sosiaalisen median suosituimmat kanavat, niiden ominaispiirteet ja trendit yrityskäytössä
    - määritellä sisältömarkkinoinnin, vaikuttajamarkkinoinnin ja ansaitun näkyvyyden lähtökohdat, peruskäsitteet sekä prosessit
    - kuvata sisältömarkkinoinnin ja vaikuttajaverkostojen roolin brändinrakennuksessa ja niiden merkityksen organisaatiolle
    - hyödyntää sosiaalisen median kanavia ja digitaalisia verkostoja liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi, brändin arvot, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden
    - seurata ja mitata sosiaalisen median markkinoinnin onnistumista
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - sosiaalisen median kanavat ja ilmiöt
    - sosiaalisen median suunnitelma, sisältömarkkinointi strategisena valintana
    - sisältömarkkinoinnin muodot ostoprosessin eri vaiheissa
    - vaikuttajamarkkinointi, henkilöt ja työntekijät brändilähettiläinä
    - vaikuttajayhteistyön rakentaminen osaksi brändin tarinankerrontaa
    - sosiaalisen median toimenpiteiden analysointi ja mittaaminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee sosiaaliseen mediaan, sisältömarkkinointiin, vaikuttajayhteistyöhön ja ansaittuun näkyvyyteen liittyvät peruskäsitteet ja prosessit. Hän osaa nimetä sisältömarkkinoinnin tavoitteita ja ymmärtää vaikuttajaverkostojen roolin markkinoinnin kilpailukeinona.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija tuntee sosiaalisen median kanavat ja niiden erityispiirteet. Hän osaa kuvata sisältömarkkinoinnin, työnantajabrändäyksen, vaikuttajaverkostojen ja ansaitun näkyvyyden roolin brändin rakentamisessa. Hän osaa vertailla erilaisia vaikuttajayhteistyömalleja ja ymmärtää niiden yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Opiskelija osaa suunnitella sosiaaliseen mediaan vastuullisia sisältömarkkinoinnin ratkaisuja ja hyödyntää vaikuttajaverkostoja. Opiskelija ymmärtää mittaamisen ja seurannan merkityksen.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija tuntee sosiaalisen median kanavat sekä niiden erityispiirteet erinomaisesti. Hän osaa perustella sisältömarkkinoinnin, työnantajabrändäyksen, vaikuttajamarkkinoinnin ja ansaitun näkyvyyden edut ja haasteet sekä niiden merkityksen brändin rakentamisessa. Hän osaa hyödyntää niitä markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa analysoida asiakastarpeita, laatia sosiaalisen median suunnitelman ja kehittää sisältöjen sekä vaikuttajaverkostojen avulla lisäarvoa asiakkaalle, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa mitata toimenpiteiden onnistumista ja reagoida tuloksiin. Opiskelija osaa viestiä omat ratkaisunsa ammattimaisesti.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Lähiopetus Haagan kampuksella.
    Tunneilla on varattu aikaa tehdä tehtäviä, joihin mahdollista saada ohjausta

    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaali julkaistaan Moodle-oppimisalustalla kurssin alkaessa

    Työelämäyhteydet

    Opintojaksolla on yhteistyöyritys matkailu-,hotelli- tai majoitusalalta Osa opintojakson tehtävistä tuotetaan yhteistyöyritykselle

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Kurssin kuuluu käsitetentti. Tentti tehdään kurssin loppupuolella luokassa.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    24.03.2025 - 16.05.2025

    Oppimistehtävät

    Arviointiin vaikuttavat tehtävät: Tehtävä 1: Somen sisältöstrategia (max 40 pistettä) Tehtävä 2: Sisältöstrategian esitykset ja vertaisarviointi (max 10 pistettä) Tehtävä 3: Some-sisällön tuottaminen (vähintään 4 erilaista) (max 25 pistettä) Tehtävä 4: Käsitetentti (max 25 pistettä): Lisäksi tuntitehtäviä, jotka edistävät arvioitavien tehtävien tekemistä ja käsitteiden oppimista Myös pieniä kotitehtäviä tunteja varten voi olla

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 21.03.2025

    Aikataulu

    Periodi 4 / 25.2. - 17.5.2024, tunnit kahdesti viikossa maanantaisin ja torstaisin lukujärjesyksen mukaan

    Ryhmä
    • RE4HA2
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Osaamisen näyttö. Ota yhteyttä opettajaan ennen kurssin alkua tai siirry näyttöön kahden viikon aikana kurssin alkamisesta.

    Opettaja

    Sari Auranen

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Tehtävistä ja tentistä maksimipistemäärä 0n 100. Lopllinen arvosana määräytyy tehtävistä kertyvien pisteiden yhteismäärän mukaan. Tarkempi info arvioinnista Moodlessa kurssin alussa.

    Koulutus

    RESTO Restonomi

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5