•   Markkinoinnin analytiikka ja hakukoneoptimointi MAR003AS3A-3003 15.01.2024-15.03.2024  5   (TR4HEMAR1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - analysoida digitaalisia sisältöjä ja kanavia
    - hyödyntää analytiikkatyökaluja
    - tehdä analytiikkaan perustuvia kehitysehdotuksia
    - hakukoneoptimoinnin käytännöt, verkkosivuston sisäiseen ja ulkoiseen optimointiin vaikuttavat tekijät
    - avainsanojen suunnittelun sekä hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon
    - markkinoinnin automaation peruskäsitteet.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti sekä Dataohjautuva markkinointi -opintojakso tai hänellä on näiden sisältöjä vastaava osaaminen.

    Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - digitaalisten kanavien analytiikkatyökalut
    - verkkosivuston hakukoneoptimointi
    - avainsanojen suunnittelu
    - hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto 
    - markkinoinnin automaatio ja taustajärjestelmät
    - SEO-kehityssuunnitelman tekeminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opiskelija tunnistaa digitaalisten kanavien analytiikkaa ja hakukoneoptimointia. Hän kykenee laatimaan suppeita analytiikkaan perustuvia kehitysehdotuksia ja tuottamaan digitaalista sisältöä.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija tuntee perustasolla digitaalisten kanavien analytiikkaa ja hakukoneoptimointia sekä tietää melko laajasti niiden hyödyntämisestä yrityksissä. Opiskelija laatii käyttökelpoisen analytiikkaan perustuvan kehityssuunnitelman ja tuottamaan käyttökelpoista hakukoneoptimoitua digitaalista sisältöä.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija tuntee syvällisesti digitaalisten kanavien analytiikkaa ja hakukoneoptimointia, ja tietää laajasti niiden hyödyntämisestä yrityksissä. Opiskelija laatii laadukkaan analytiikkaan perustuvan kehityssuunnitelman sekä tuottaa julkaisuvalmista hakukoneoptimoitua sisältöä.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    15.01.2024 - 15.03.2024

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2024 - 12.01.2024

    Ryhmä
    • TR4HEMAR1
    • TR4HECOM
    • ONLINE
    Opettaja

    Heidi Théman, Maria Vickholm, Susanna Luoma

    Paikkoja

    15 - 60

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5