•   Markkinointiviestinnän suunnittelu MAR003AS2A-3019 13.01.2025-14.03.2025  5   (TR3HECOM, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    - tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet
    - tuntee markkinointiin ja myyntiin liittyvät perusanalyysit ja -työkalut sekä osaa valita niistä sopivimmat markkinointiviestinnän suunnittelun tarpeisiin
    - osaa muotoilla tavoitteita markkinointiviestinnälle
    - osaa valita kohderyhmälle sopivat markkinointiviestinnän muodot ja mediat
    - tietää markkinointiviestinnän sisällön merkityksen yrityksen tavoitteiden saavuttamisessa
    - kykenee arvioimaan ratkaisujen vaikutuksia ja onnistumista mittareiden avulla
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - Asiakasymmärrys suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
    - Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessi
    - Markkinointiviestinnän muodot (ml. omat, ostetut ja anstaitut media sekä kumppanuudet)
    - Kohderyhmälähtöinen sisältöstrategia
    - Käytännön markkinointitoimenpiteet
    - Markkinointiviestinnän seurannan mittarit ja työkalut
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    - tietää asiakasymmärryksen ja brändin rakentamisen merkityksen osana yrityksen maineen kehittämistä. - ymmärtää tutkimuksen rooli osana markkinointiviestinnän suunnittelutyötä.
    - tunnistaa markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet.
    - tuntee markkinointiviestinnän muodot perustasolla.
    - osallistuu suunitteluun ja toteutukseen osana tiimiä.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa rakentaa erottuvaa brändiä ja kehittää asiakasyrityksen mainetta markkinointiviestinnän suunnittelun avulla.
    - hyödyntää tutkimustuloksia luovan suunnittelun perustana.
    - hyödyntää erilaisia ideointimenetelmiä suunnittelun eri vaiheissa.
    - hakee eri markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmän tarpeet huomioiden
    - tuntee markkinointitoimenpiteiden seurantaan liittyvät periaatteet
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - kehittää asiakasyrityksen mainetta oivaltavan markkinointiviestinnän suunnittelun avulla brändstrategia huomioiden
    - hyödyntää tutkimustuloksia markkinointiviestinnän suunnittelussa ammattimaisesti.
    - hallitsee luovan suunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää luovia ideointimenetelmiä tavoitteellisesti.
    - osaa valita markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmien ajattelua ja toimintaa ohjaavalla tavalla.
    - osaa arvioida markkinointitoimenpiteiden onnistumista erilaisilla mittareilla ja työkaluilla.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakso toteutetaan työelämäprojektina.
    Markkinointiviestinnän suunnitteluun ja projektiin liittyvä taustatieto/aiheet käydään läpi tapaamisten aluksi tietoiskutyyppisesti. Tapaamisten aikana työskennellään myös tiimeissä.
    Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely.
    Asiakaorganisaatio briiffaa toimeksiannon opintojakson alussa.
    Tulokset esitellään asiakkaalle opintojakson lopussa

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Luentomateriaalit
    Projektiin liittyvät materiaalit

    Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
    Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. 2021. Marketing Communications

    Työelämäyhteydet

    Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojaksolla ei ole tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä

    Ajoitus

    13.01.2025 - 14.03.2025

    Oppimistehtävät

    Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle. Kohdeorganisaatio vahvistetaan opintojakson alussa.

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 10.01.2025

    Aikataulu

    Kontaktitunnit Pasilan kampuksella maanantaisin ja keskiviikoisin klo 11.00-13.45

    Ryhmä
    • TR3HECOM
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    AHOT

    Opettaja

    Mia-Maria Salmi

    Paikkoja

    15 - 45

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    3.50 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5