Vuorovaikutteiset luennot, pienryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta ja vertaispalautetta muilta opiskelijoilta.
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu tradenomitutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät."
Opintojakson kirjalähteet
Bergström & Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi Verkko-osoite
Lisälukemisto
Kotler, P., Armstrong, G. & Opresnik, M. O. 2018. Principles of marketing. 17 e. Global edition. Harlow, England: Pearson Verkko-osoite
Armstrong, G. k., Kotler, P. & Opresnik, M. O. 2023. Marketing: An introduction. Fifteenth edition. Global edition. Harlow, England: Pearson
Opintojaksolla käytetään esimerkkejä alan yrityksistä.
Pasilan toimipiste
Tentti järjestetään opintojakson lopuksi Moodlessa.
Suomi
Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.
24.10.2022 - 16.12.2022
Oppimistehtävät 1 ja 2 tehdään tiimeissä ja niiden painoarvot ovat seuraavat T1 Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus 0–30 pistettä T2 Markkinointimixin soveltaminen kohdeyritykseen 0-40 pistettä Opintojakson tentti, 0-30 pistettä Käsitetentti, sisältää monivalintakysymyksiä Yksilösuoritteinen, suoritetaan opintojakson lopuksi Arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää molempien oppimistehtävien ja tentin suorittamista hyväksytysti sekä aktiivista osallistumista opetukseen ja tiimityöhön. Tiimi saa yhteisen arvosanan oppimistehtävävistä 1 ja 2. Tiimin tasosta poikkeava yksilösuoritus voi vaikuttaa opiskelijan arvosanaan.
15.08.2022 - 21.10.2022
Aikataulu (alustava), tarkempi aikataulu julkaistaan Mooldessa
Viikot ovat opetusviikkoja
Viikko 1 Opintojakson esittely
Viikko 2 Asiakasymmärrys
Viikko 3 Tiimitehtävä 1 esitys, markkinointimix, tuote- ja brändi,
Viikko 4 Hinta, saatavuus ja palveluympäristö
Viikko 5 Henkilöstö, asiakaspalvelu ja prosessit
Viikko 6 Markkinointiviestintä
Viikko 7 Vastuullisuus markkinoinnissa
Viikko 8 Tiimitehtävä 2 esittäminen, opintojakson tentti
Kurssin aikataulu löytyy opintojakson esittely välilehdeltä
kts. opintojaksokuvaus
Satu Harkki
15 - 40
Opintojaksoon liittyy kaksi oppimistehtävää ja tentti. Näistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Opintojakson arvosana määräytyy pisteiden perusteella seuraavasti:
90 – 100 5
80 – 89 4
70 – 79 3
60 – 69 2
50 – 59 1
alle 50 pistettä hylätty
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
0.00 op
H-5