•   Strateginen brändin rakentaminen MAR001AS2A-3017 21.10.2024-13.12.2024  5   (TR3HECOM, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
    - tuntee brändin rakentamisen keskeisen käsitteistön.
    - ymmärtää vastuullisen brändi- ja markkinointistrategian merkityksen liiketoiminnalle, markkinoinnille ja johtamiselle.
    - tuntee asiakaslähtöisen brändinrakennuksen elementit ja osaa rakentaa brändistrategian, jossa on huomioitu vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys.
    - osaa soveltaa brändäyksen ja markkinointiviestinnän teorioita käytäntöön digitaalisessa toimintaympäristössä.
    - osaa analysoida brändejä ja hyödyntää tätä tietoa brändimarkkinoinnin kehittämiseen.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - Brändistrategia: Asiakaslähtöinen arvonmuodostus liiketoiminnan perustana, bränditarina, brändi-identiteetti, brändipositio, brändipersoona, brändiarvon osatekijät

    - Vastuullisen brändistrategian suunnittelu ja jalkautus

    - Brändikokemuksen kehittäminen johdonmukaisesti eri kohtaamispisteissä
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Lähiopetus.

    HUOM: esitietovaatimuksena Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojakso tai vastaava osaaminen

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Aaker, D. A. (2010).Building strong brands. Pocket Books/Simon & Schuster.


    Keller, K. & Swaminathan. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. Harlow, UK.

    Ruokolainen, P. (2020) Brändikirja. Kauppakamari.


    Opettajan jakama materiaali.

    Työelämäyhteydet

    Timityön puitteissa tutustutaan Suomen markkinalla toimivaan brändiin ja mahdollisuuksien mukaan vieraillaan yrityksessä.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojaksolla ei ole tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kurssilla läpikäydään esimerkkejä kansainvälisistä brändeistä.

    Ajoitus

    21.10.2024 - 13.12.2024

    Oppimistehtävät

    2 yksilötehtävää, 40 % arvosanasta. Tiimityö, raportti ja esitys, 60 % arvosanasta. Arvosanaan vaikuttaa aktiivinen läsnäolo tunneilla.

    Ilmoittautumisaika

    03.06.2024 - 18.10.2024

    Aikataulu

    Viikottainen lähiopetus ja tämän lisäksi lukujärjestykseen varattu aikaa tiimille projektin edistämiseen.

    Ryhmä
    • TR3HECOM
    • CONTACT
    Opettaja

    Jenni Brisk

    Paikkoja

    15 - 50

    Arviointitavat

    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:

    Arviointikriteeri - arvosana 5

    Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.

    Arviointikriteeri - arvosana 3

    Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä?prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.


    Arviointikriteeri - arvosana 1

    Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5