Viikonlopputoteutus
Keskustelevat luennot ja ryhmäkeskustelut
Itsenäinen opiskelu
Dugan, J. 2017. Leadership Theory (engl.)
Kaikki opintojaksolla tuotettu materiaali sekä artikkelit/videot Moodlessa.
Opiskelijat peilaavat omaa työelämäkokemustaan keskusteluissa.
Pasilan toimipiste
Monivalintatentti Moodlessa
Suomi
19.08.2024 - 11.10.2024
Ennakkotehtävä: Kuuntele podcast: Moraalit(on) Mitä on inhmillisesti tehokas työelämä? Vieraana Jaako Sahimaa. Code of Conduct ja Helsingin Seudun kauppakamari. 21.2.2024, linkki: https://open.spotify.com/episode/3RmyAP01IO3cPeY59v7jou - Pohdi, mitä ajatuksia podcast toi sinulle ihmiskuvasta ja johtajuuden tavoitteista. Keskustelemme aiheesta ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Keskustelu- ja reflektointitehtäviä opintojakson tapaamisissa. Kaksi-kolme tehtävää sekä monivalintatentti. Minä ja peilit: johtajuusvoimavarani (haastattelut) 30p. Johtajuusteorian tiivistelmä (Yksi Powerpoint-dia) hyväksytty/hylätty dead line 5.9.2024. Johtajuusteoriat-monivalintatentti 20p. Perustuu kurssikirjaan ja suositus, että tehdään viimeistään 5.9.2024, mutta ei välttämätöntä. Johtajuuteni kehittäminen (päiväkirja tai haastattelut) 50p. Kaikki pisteillä arvioitavat tehtävät on jätettävä viimeistään 20.10.2024. Erityistilanteissa voidaan lisäaikaa myöntää korkeintaan 28.2.2025 asti. Lokakuun jälkeen jätetyt tehtävät arvioidaan kuukausittain ilman henkilökohtaista palautetta.
03.06.2024 - 16.08.2024
Lähitapaamiset: 24.8, 7.9 ja 21.9.
Jos sinulla on aikaisemmin hankittua teoreettista ja käytännön osaamista opintojakson sisällöistä, ohjeet ns. AHOT-käytäntöihin ovat Pepissä. Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustamista (AHOT) on haettava ennen opintojakson toteutuksen alkua.
Eija Kjelin
31 - 50
Asteikko 0-100 tehtävien pisteet yhteenlaskettuna
Alle 50 pistettä = Hylätty
50 - 59 pistettä = 1
60 - 69 pistettä = 2
70 - 79 pistettä = 3
80 - 89 pistettä = 4
90 - 100 pistettä = 5
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa reflektoida omaa johtajuuttaan ja tunnistaa kehittämisen tarpeensa. Opiskelija asettaa itselleen tavoitteita ja rakentaa itsearvioinnin menetelmiä. Hän tunnistaa erilaisia lähestymistapoja johtajuuteen. Opiskelija pystyy toimimaan dialogisessa kehittymisprosessissa muiden ihmisten kanssa.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija reflektoi omaa johtajuuttaan monesta eri näkökulmasta hyödyntäen johtajuustutkimusta. Hän tunnistaa omat johtajuuden kehittämisen tarpeensa. Opiskelija asettaa itselleen perusteltuja tavoitteita ja rakentaa oman kehittymisensä seurantaa tukevia arviointimenetelmiä. Opiskelija pystyy rakentamaan vuorovaikutusverkostoja, joiden kautta hän pystyy saamaan kehittymiselleen tukea.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija reflektoi omaa johtajuuttaan monesta eri näkökulmasta syvällisesti ja kriittisesti hyödyntäen johtajuustutkimusta ja keräämäänsä aineistoa. Opiskelija asettaa itselleen toimintaympäristönsä huomioon ottaen perusteltuja tavoitteita ja rakentaa jatkuvaa kehittymistä tukevia arviointimenetelmiä oman johtajuutensa kehittämiseen. Opiskelija pystyy rakentavalla tavalla arvioimaan, hyödyntämään ja syventämään rakentamissaan dialogisissa yhteistyösuhteissa saamiaan kehittymisehdotuksia.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
0.00 op
H-5