Toimialoihin tutustuminen
Elämystalouden palvelukonsepteihin tutustuminen
Alan toimijoihin ja työrooleihin tutustuminen
Palvelukonsepteihin tutustuminen ja niiden testaus
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu restonomi-tutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Artikkelit:
Gentile, C., Spiller, N., Noci, G. 2007. How to Sustain the Customer Experience: An Overview of Experience Components that Co-create Value with the Customer. European Management Journal. 25, 5, s. 395-410.
Kirjat/e-kirja:
Karkulehto, S., Venäläinen, J. 2016. Kulttuurin arvo elämystalouden aikana. Teoksessa: Karkulehto, S., Lähdesmäki, T. & Venäläinen, J. (toim.) Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä. Kulttuuritutkimuksen näkökulmia elämystalouteen.
Pine, B.J.II, Gilmore, J. 2020. The Experience Economy. Competing for Customer Time, Attention, and Money.
Sundbo, J. & Sørensen, F. 2013. Handbook on the experience economy.
Tarssanen, S. (toim.) 2009. Elämystuottajan käsikirja.
Listaa saatetaan päivittää kurssin aikana.
Englanniksi
Artikkelit:
Gentile, C., Spiller, N., Noci, G. 2007. How to Sustain the Customer Experience: An Overview of Experience Components that Co-create Value with the Customer. European Management Journal. 25, 5, s. 395-410.
Kirjat/e-kirja:
Karkulehto, S., Venäläinen, J. 2016. Kulttuurin arvo elämystalouden aikana. Teoksessa: Karkulehto, S., Lähdesmäki, T. & Venäläinen, J. (toim.) Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä. Kulttuuritutkimuksen näkökulmia elämystalouteen.
Pine, B.J.II, Gilmore, J. 2020. The Experience Economy. Competing for Customer Time, Attention, and Money.
Sundbo, J. & Sørensen, F. 2013. Handbook on the experience economy.
Tarssanen, S. (toim.) 2009. Elämystuottajan käsikirja.
Listaa saatetaan päivittää kurssin aikana.
Esimerkit alalta Mystery Shopping Alan yrityksiin tutustuminen Oman osaamisen ja kiinnostuksen kohteiden reflektointi
Haagan toimipiste
Suomi
19.08.2024 - 11.10.2024
Oppimispäiväkirja, yksilötehtävä - 50 pistettä Mysteryshopping, ryhmätehtävä - 20 pistettä Tentti, yksilötehtävä- 10 pistettä Käytännön päivien reflektoiva tehtävä, yksilötehtävä - 10 pistettä Käytännön päivät, läsnäolo - 5 pistettä/päivä
12.08.2024 - 16.08.2024
Tarkempi aikataulu moodlessa
Sonja Etelävuori, Ville Parkkinen, Maija Niemelä, Tiina Yrjölä
15 - 40
RESTO Restonomi
0.00 op
0.00 op
H-5