Opintokokonaisuus valmentaa opiskelijoita yhteisömanagerin työnkuvaan käytännön harjoittelun avulla. Opiskelijat kehittävät Haaga-Helian Luova toimisto Krean tai muun valitsemansa yhteisön sisältöstrategiaa ja tuottavat keskustelevaa, osallistavaa, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä yhteisön digitaalisiin kanaviin.
Opiskelija osaa hankkia ja tulkita asiakasymmärrystä tukevaa dataa yhteisön brändiviestinnän strategisen suunnittelun pohjaksi. Opiskelija osaa kehittää yhteisön viestintää asiakastiedon perusteella ja mediaympäristön trendit huomioiden. Opiskelija osaa laatia yhteisön sidosryhmäsuhteita palvelevan sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Opiskelija osaa tuottaa yhteisön sidosryhmäsuhteita kehittävää visuaalista ja tarinallista sisältöä yhteisön digitaalisiin kanaviin. Opiskelija osaa mitata ja arvioida yhteisön brändiviestinnän onnistumista sekä esittää perusteltuja kehittämisehdotuksia.