Opiskelija tunnistaa dataohjautuvan markkinoinnin mahdollisuudet. Osaa hyödyntää erilaisia markkinointiteknologian sovellluksia ja työkaluja markkinoinnin, myynnin ja viestinnän prosessien tehostamiseen asiakaspolun eri vaiheissa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja. Kurssilla on pakollinen motivaatiotetehtävä/tentti, joka julkaistaan ensimmäisellä tapaamiskerralla. Sen hyväksytty suorittaminen on edellytys kurssille osallistumiselle.
Sisältö
- Markkinoinnin, viestinnän ja sosiaalisen vuorovaikutuksen työkalut ja sovellukset ja niiden testaus
- Iteratiivinen, ketterä suunnittelu ja ajattelu
- Digitaalinen asiakaspolku
- Hakukoneoptimointi
- Lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteiden ja mittarien asettaminen ja seuranta
- Sisältöjen optimointi
- Data: saatavuus, lainsäädäntö, kypsyys ja etiikka
- Edellisiin liittyvät ajankohtaiset trendit ja mahdollisuudet
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tunnistaa asiakaspolun eri vaiheet ja niihin liittyvän ja markkinoinnin teknologisten ratkaisujen tavoitteet ja käytön periaatteet sekä dataan liittyvät riskit. Opiskelija osaa itsenäisesti etsiä tietoa markkinointiteknologiasta päätöksenteon tueksi teknologioiden valintaan, tavoitteisiin ja soveltamiseen liittyen. Opiskelija osaa tuottaa sisältöä erilaisiin digitaalisiin kanaviin ja analysoida tekemiään ratkaisuja.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Edellisen lisäksi opiskelija pystyy osoittamaan kykynsä edetä itseohjautuvasti yksilöimiään oppimistavoitteita kohti. Hän osaa arvioida markkinoinnin teknologisten ratkaisujen tavoitteita ja hyödyntämistä strategisessa päätöksenteossa erilaisissa liiketoimintaympäristöissä ja markkinatilanteissa. Brändi-, asiakas- tai markkinaymmärryksen perusteella opiskelija osaa asettaa tavoitteita datan hyödyntämiseen. Hän osaa tuottaa ja kehittää erilaisia sisältöjä digitaalisin kanaviin tavoitteellisesti ja analytiikkaa hyödyntäen. Hän osaa asettaa laadullisia ja määrällisiä mittareita.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja hyödyntää lisäarvoa tuottavia ratkaisuja ja menetelmiä kehittäessään markkinointiteknologian käyttöä erilaisissa liiketoimintaympäristöissä ja markkinatilanteissa. Hän osaa perustella digimarkkinoinnin strategisen roolin organisaation toiminnalle ja ymmärtää sen sidonnaisuudet muihin funktioihin. Opiskelija osaa proaktiivisesti etsiä ja analysoida liiketoiminnan kannalta kriittistä informaatiota kehittääkseen markkinoinnin vaikuttavuutta ja tehostaakseen yrityksen prosesseja. Opiskelija hallitsee projektityöskentelyn ja noudattaa annettuja aikatauluja.
Lisätiedot
Kurssi korvaa edeltävän opetussuunnitelman kurssit
COM4LJ012 Current Trends: Integrated Marketing Communication
JAT8LU005 Yritysviestinnän uudet ympäristöt
Vastuuhenkilö
Hanna Rajalahti
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskieli
Suomi
Ajoitus
13.01.2025 - 14.03.2025
Ryhmä
EVENING
MACOMF
ONLINE
Opettaja
Sari Haavisto
Paikkoja
31 - 60
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus