•   H2H-viestintä COM4HM002-3011 13.01.2025-14.03.2025  5   (EVENING, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - tunnistaa ihmiseltä ihmiselle (H2H) -viestinnän ja -markkinoinnin ominaispiirteet ja teoreettiset lähtökohtat
    - soveltaa, suunnitella ja toteuttaa asiakas- ja sidosryhmälähtöisiä H2H-viestintä- ja markkinointiratkaisuja
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja
    Sisältö
    - H2H-viestinnän ja -markkinoinnin ydinkäsitteet
    - Henkilö - ja työnönantajabrändäys
    - H2H-viestinnän analysointi, suunnittelu ja toteutus strategisella ja operatiivisella tasolla
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija osaa osin kuvata H2H-viestinnän ja -markkinoinnin käsitteitä. Hän tunnistaa joitakin aiheeseen liittyviä teoreettisia lähtökohtia. Opiskelija osaa jonkin verran soveltaa H2H-lähestymistapaa käytännönläheisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissaan.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata H2H-viestinnän ja -markkinoinnin peruskäsitteet Hän tuntee keskeisimmät aiheeseen liittyvät teoreettiset lähtökohdat. Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa H2H-lähestymistapaa sidosryhmälähtöisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija on sisäistänyt erittäin hyvin H2H-viestinnän ja -markkinoinnin keskeiset käsitteet ja teoreettiset lähtökohdat.

    Opiskelija osaa analysoida, perustella ja soveltaa H2H-lähestymistapaa sidosryhmälähtöisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissa.

    Opiskelija osaa eritellä H2H-viestinnän ja -markkinoinnin tarjoamia mahdollisuuksia strategisen markkinointiviestinnän tukena.

    Opiskelija osoittaa erinomaista sitoutumista kurssin suorittamiseen ja aikatauluhin.
    Lisätiedot
    Opintojakso korvaa edeltävän opetussuunnitelman opintojaksot:
    • COM4LJ007 Organization, Diversity and Employees
    • COM4LJ013 Media and Public Relations
    • MGT2HY201 Leadership Communication
    • MGT2HY101 Johtamisviestintä

    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Osallistuminen lähiopetukseen

    Opettajan työpajoissa jakamat esitysmateriaalit ja muu kirjallinen materiaali tulevat Moodleen.

    Opetusillat / työpajat Pasilassa ja/tai verkossa lukkarikoneen mukaan.

    Kurssi on luonteeltaan hyvin interaktiivinen ja työpajat lukkariin merkittyinä aikoina noudattavat yhteisöllisen oppimisen pedagogiikka
    a) Johdatus teemaan
    b ) Ryhmäharjoitus teemaan liittyen
    c) Palautetta ja pohdintaa

    Huomaa, että opiskelijoiden on opetuskertojen lisäksi varattava aikaa yksilö-/ryhmäopintoihin viikoittain, koska tällä 5 opintopisteen kurssilla on vain noin 20 tuntia "opetusta". Arvosanasta ryhmätyön osuus on 30 % ja loppu määräytyy henkilökohtaisten suoritusten perusteella.

    Vastuuhenkilö

    Hanna Rajalahti

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Kotler P, Pfoertsch W and Sponholz, U. 2021. H2H Marketing - The Genesis of Human-To-Human Marketing. Saatavissa e-kirjana Finnassa.

    + opettajan Moodlessa jakama ja opiskelijoiden itsenäisesti hakema materiaali


    Oppimateriaalit julkaistaan toteuttamissuunnitelmassa / Moodlessa

    Työelämäyhteydet

    Kurssilla analysoidaan ajankohtaisia työelämän tapauksia ja esimerkkejä. Mahdollisesti vierailija.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ilmoitetaan kurssin aloituskerralla.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Opetusmateriaali on suurelta osin kansainvälistä (ja osin englanniksi).

    Ajoitus

    13.01.2025 - 14.03.2025

    Oppimistehtävät

    Tarkemmat tehtävänkuvaukset käydään läpi kurssin aloituskerralla.

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 10.01.2025

    Aikataulu

    Lukkarin mukaan

    Ryhmä
    • EVENING
    • MACOMF
    • CONTACT
    • BLENDED
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)

    Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen vastuuopettaja tiedottaa tarkemmin AHOTin soveltamisesta kurssin aloituksessa.

    Tutustu myös AHOT-ohjeisiin https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

    Huomioi, että work and study -mallia ei lähtökohtaisesti sovelleta master-opiskeliuun.

    Opettaja

    Eeva Puhakainen

    Paikkoja

    31 - 50

    Arviointitavat

    Arviointikriteerit - arvosana 1
    Opiskelija osaa osin kuvata H2H-viestinnän ja -markkinoinnin käsitteitä. Hän tunnistaa joitakin aiheeseen liittyviä teoreettisia lähtökohtia. Opiskelija osaa jonkin verran soveltaa H2H-lähestymistapaa käytännönläheisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissaan.

    Arviointikriteerit - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata H2H-viestinnän ja -markkinoinnin peruskäsitteet Hän tuntee keskeisimmät aiheeseen liittyvät teoreettiset lähtökohdat. Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa H2H-lähestymistapaa sidosryhmälähtöisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissa.

    Arviointikriteerit - arvosana 5
    Opiskelija on sisäistänyt erittäin hyvin H2H-viestinnän ja -markkinoinnin keskeiset käsitteet ja teoreettiset lähtökohdat.

    Opiskelija osaa analysoida, perustella ja soveltaa H2H-lähestymistapaa sidosryhmälähtöisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissa.

    Opiskelija osaa eritellä H2H-viestinnän ja -markkinoinnin tarjoamia mahdollisuuksia strategisen markkinointiviestinnän tukena.

    Opiskelija osoittaa erinomaista sitoutumista kurssin suorittamiseen ja aikatauluhin.

    Koulutus

    LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5