•   Krea Creative - Luova suunnittelutyö CAM3LH101C-3025 22.08.2022-16.12.2022  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakso valmentaa luovaan suunnittelutyöhön ja brändin rakentamiseen käytännössä. Opiskelija toteuttaa markkinointi- ja viestintätoimeksiannon asiakasyritykselle. Opiskelija tutustuu toimeksiannon kautta luovaan suunnittelutyöhön sekä tarinankerrontaan osana brändin rakentamista. Opiskelija osaa tehdä kvalitatiivisen tutkimuksen ja hyödyntää sen tuloksia luovassa suunnittelussa. Opiskelija tutustuu luovan alan asiantuntijapalveluihin ja tuntee niiden hankintaperiaatteet.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Suositellaan, että Asiakasosaaja-moduuli on suoritettu
    Opintojakso on osa Markkinointi ja viestintä -suuntautumisen ja Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet -suuntautumisen yhteistä runkomoduulia. Runkomoduulin osat ovat
    Osa 1 Markkinoinnin ja viestinnän tutkimus 5 op
    Osa 2 Palvelujen markkinoinnin suunnittelu 5 op
    Osa 3 Krea Creative – Luova suunnittelutyö 5 op
    Sisältö
    Opintojakso valmentaa luovaan suunnittelutyöhön ja brändin rakentamiseen käytännössä. Opiskelija toteuttaa markkinointi- ja viestintätoimeksiannon asiakasyritykselle.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    •tuntee brändin rakentamisen merkityksen osana yrityksen maineen kehittämistä.
    •osaa kuunnella asiakkaan tarpeita ja tavoitteita.
    •osallistuu kvalitatiivisen tutkimuksen tekemiseen ja ymmärtää sen merkityksen osana luovaa suunnittelutyötä.
    •tuntee luovan suunnittelun vaiheet ja joitakin luovia ideointimenetelmiä.
    •osallistuu luovaan suunnitteluun ja toteutukseen osana tiimiä sekä tuntee asiantuntijapalveluiden hankinnan, käytön ja tarjoamisen periaatteet.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    •osaa rakentaa erottuvaa brändiä ja kehittää asiakasyrityksen mainetta luovan suunnittelun avulla.
    •osaa huomioida asiakkaan tarpeet ja tavoitteet osana brändin rakentamista.
    •osaa suunnitella ja toteuttaa kvalitatiivisen tutkimuksen sekä osaa hyödyntää sen tuloksia luovan suunnittelun perustana.
    •tuntee hyvin luovan suunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää monipuolisesti luovia ideointimenetelmiä.
    •osaa hakea luovia näkökulmia asiakkaan viestintätarpeisiin kohderyhmien tarpeiden perusteella.
    •tuntee luovan alan asiantuntijapalveluiden hankintaprosessiin sekä osaa laatia luovan briefin.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    •osaa rakentaa erottuvaa brändiä ja kehittää asiakasyrityksen mainetta oivaltavan luovan suunnittelun avulla.
    •osaa huomioida asiakkaan tarpeet ja tavoitteet osana ammattimaista brändin rakentamista.
    •osaa suunnitella ja toteuttaa asiakasyrityksen tarpeita tukevan kvalitatiivisen tutkimuksen sekä hyödyntää sen tuloksia ammattimaisesti luovassa suunnittelussa.
    •hallitsee luovan suunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää ammattimaisesti ja oivaltavasti luovia ideointimenetelmiä.
    •osaa valita luovia näkökulmia asiakkaan viestintätarpeisiin kohderyhmien ajattelua ja toimintaa ohjaavalla tavalla.
    •tuntee yhteistyön ja vuorovaikutuksen pelisäännöt luovan alan palveluntarjoajien ja niiden asiakasyritysten välillä sekä osaa laatia ammattimaisen luovan briefin.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opiskelijat toteuttavat tiimeissä markkinoinnin ja viestinnän käytännön kehittämisprojektin asiakasyritykselle. Yritysprojekteissa opiskelijat harjoittelevat luovalle alalle ominaisten työvälineiden ja menetelmien käyttöä sekä ottavat yrittäjämäisesti vastuun töiden saattamisesta julkaisukelpoiseksi asiakkaan kanssa sovitun aikataulun mukaisesti. Opettajat toimivat luova toimisto Kreassa valmentajina.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Ahto, O., Kahri, A. & Mäkinen, M. 2016. Bulkista brändiksi – käsikirja kasvuun ja kannattavuuteen. Docendo. Helsinki.
    Bridging the Creative-Planner Divide. 2016.
    https://www.warc.com/LatestNews/News/Bridging_the_creativeplanner_divide.news?ID=37191
    Isaza, J. 2011. Everything I Know about Planning I Learned from Bernbach.
    https://www.ddb.com/blog/creativity/everything-i-know-about-planni-1/
    Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto. Brief-pohjat.
    http://mtl.fi/fi/ohjeet/kilpailutus/brief-pohjat
    Wong, V. 2016. Why 2016 is the Year of the Creative Planner.
    http://www.cmo.com/opinion/articles/2016/3/9/why-2016-is-the-year-of-the-creative-planner.html#gs.FVfSgiI
    Muu opintojaksolla sovittu materiaali

    Työelämäyhteydet

    Asiakasprojekti toimeksiantajille tai Krean oma projekti. Luovan alan yhteistyötä (vierailut tai vierailijat) mainos-, viestintä-, sisältö- ja digitoimistojen kanssa.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojaksolla tehdään projekti, joten tenttiä ei ole. Uusintamahdollisuutta ei ole.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kansainvälisyys huomioidaan oppimateriaaleissa. Osa toimeksiannoista voi tulla kansainvälisesti toimivilta yrityksiltä.

    Ajoitus

    22.08.2022 - 16.12.2022

    Oppimistehtävät

    Opiskelijat toteuttavat tiimeissä markkinoinnin ja viestinnän käytännön kehittämisprojektin asiakasyritykselle.

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    Katso Moodlen aikataulu

    Ryhmä
    • CONTACT
    • LH4PACUS
    • LH4PACOM
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    AHOT.

    Opettaja

    Hanna Tattari, Jenni Brisk

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Tiimiarviointi, vertaisarviointi, yksilöarviointi, itsearviointi
    Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista opintojakson lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn. Arvosana määräytyy tiimin tuotosten perusteella (50 %) sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella (50 %).

    Koulutus

    HELI Liiketalouden koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5