•   Palvelujen ja markkinoinnin suunnittelu CAM3LH101B-3020 23.08.2021-15.10.2021  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tavoitteena on perehdyttää osallistujat palvelujen markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuteen. Moduulin suoritettuaan opiskelija ymmärtää palvelujen markkinoinnin suunnitteluprosessin sekä osaa suunnitella markkinointia soveltuvia keinoja ja työkaluja käyttäen. Opiskelija osaa ottaa suunnittelussa huomioon liiketaloudelliset kannattavuusnäkökohdat ja soveltuvat mittaustavat.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Suositellaan, että Asiakasosaaja-moduuli on suoritettu.
    Opintojakso on osa Markkinointi ja viestintä -suuntautumisen ja Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet -suuntautumisen yhteistä runkomoduulia. Runkomoduulin osat ovat
    Osa 1 Markkinoinnin ja viestinnän tutkimus 5 op
    Osa 2 Palvelujen markkinoinnin suunnittelu 5 op
    Osa 3 Krea Creative – Luova suunnittelutyö 5 op
    Sisältö
    Palvelujen markkinoinnin lähtötilanne analyysit
    Palvelujen markkinoinnin strategiset valinnat
    Markkinoinnin suunnitteluprosessi
    Palvelujen markkinoinnin keinot ja painopisteet
    Mittaaminen, analytiikka ja aikataulutus
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    •tuntee palvelujen markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen kokonaisuuden
    •tiedostaa kilpailun ja kysynnän merkityksen suunnittelun perustana
    •tunnistaa palvelujen markkinoinnin suunnittelun osat
    •osallistuu projektiryhmän toimintaan
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    •tunnistaa suunnitteluprosessiin liittyvät keskeiset mittarit
    •osaa ottaa huomioon kilpailun ja kysynnän suunnittelun lähtökohtina
    •osaa hyödyntää pääosin suunnittelun prosessia
    •osaa toimia ryhmässä ja perustella mielipiteensä
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    •osaa suunnitella kokonaisvaltaisesti palvelujen markkinointia
    •osaa soveltaa kilpailu- ja kysyntätekijöitä suunnittelun perustana
    •osaa ottaa suunnittelussa huomioon kannattavuusnäkökulmat perustellusti
    •osaa määrittää suunnitteluprosessiin liittyvät keskeiset mittarit toiminnan arvioimiseksi
    •ottaa vastuuta projektityhmän johtamisesta ja työn etenemisestä aktiivisesti

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Lähiopetus
    Tiimityöskentely
    Projektin toteuttaminen liittyen markkinoinnin suunnitteluun
    Itseopiskelu

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Essential Guide to Marketing Planning.M.B.Wood,2017 tai uudempi. Pearson.
    B2B markkinoinnin & myynnin pelikirja – Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. J. Kurvinen,
    J & M.Seppä. 2016
    Artikkelit, tehtävät lähiopetuksessa.
    Ylivoimainen asiakaskokemus. B.Gerdt & K. Korkiakoski.2016. Talentum (oheislukemista)

    Työelämäyhteydet

    Start-up-School-yhteistyö Toimeksiannot ja yhteistyö yritysten kanssa

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Tentin suoritus lähitenttinä kurssin päättyessä.
    Uusintamahdollisuus HH exam.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kurssin näkökulma on kansainvälinen
    Esimerkit, caset globaaleja.

    Ajoitus

    23.08.2021 - 15.10.2021

    Oppimistehtävät

    Ennakkotehtävä Tuntitehtävät Markkinointisuunnitelma yritykselle

    Ilmoittautumisaika

    14.06.2021 - 20.08.2021

    Aikataulu

    Kurssin ajankohta: 1 periodi
    Lähiopetus ja projektitunnit: torstaisin klo 10-13:45 ja perjantaisin klo 10-11:45

    Ryhmä
    • CONTACT
    • LH4PACUS
    • LH4PACOM
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    -

    Opettaja

    Tuija Koskimäki

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    PALVELUJEN MARKKINOINNIN SUUNNITTELU
    Osaamistavoitteet
    Tavoitteena on perehdyttää osallistujat palvelujen markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuteen. Moduulin suoritettuaan opiskelija ymmärtää palvelujen markkinoinnin suunnitteluprosessin sekä osaa suunnitella markkinointia soveltuvia keinoja ja työkaluja käyttäen. Opiskelija osaa ottaa suunnittelussa huomioon liiketaloudelliset kannattavuusnäkökohdat ja soveltuvat mittaustavat.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Suositellaan, että Asiakasosaaja-moduuli on suoritettu.
    Opintojakso on osa Markkinointi ja viestintä -suuntautumisen ja Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet -suuntautumisen yhteistä runkomoduulia. Runkomoduulin osat ovat

    Osa 1 Markkinoinnin ja viestinnän tutkimus 5 op
    Osa 2 Palvelujen markkinoinnin suunnittelu 5 op
    Osa 3 Krea Creative – Luova suunnittelutyö 5 op

    Sisältö

    Palvelujen markkinoinnin lähtötilanne analyysit
    Palvelujen markkinoinnin strategiset valinnat
    Markkinoinnin suunnitteluprosessi
    Palvelujen markkinoinnin keinot ja painopisteet
    Mittaaminen, analytiikka ja aikataulutus

    Koulutus

    HELI Liiketalouden koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5