•   Kilpailustrategiat BUS8LH105-3001 31.07.2019-22.08.2019  5   (KESÄ2019) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa kilpailu- ja kasvustrategiat muuttuvassa kansainvälisessä toimintaympäristössä. Opiskelija osaa myös arvioida niiden valintaan liittyvät edellytykset ja seuraamukset yrityksen jatkokehityksen ja kasvun kannalta. Opintojaksolla opiskelija perehtyy yritysten geneerisiin strategiavaihtoehtoihin ja osaa kuvata ja soveltaa keinoja kilpailuedun ja asiakasarvon saavuttamiseksi. Opiskelija osaa hyödyntää laaja-alaisesti tietoa yrityksen strategia- ja muutostyössä.

    Opintojaksolla opiskelija oppii virtuaalisessa strategiapelissä tulkitsemaan yrityksen tärkeimpiä tulosindikaattoreita. Näiden lisäksi opitaan analysoimaan yrityksen kehitystä ja yksittäisten päätösten vaikutusta yrityksen arvoketjun eri osa-alueilla tuotekehityksessä, tuotannossa, myynnissä ja markkinoinnissa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    On tradenomin tutkinnon myynti ja asiakkuudet -suuntautumisen opintojakso.

    Lähtötaso: avainosaamisen opintojaksot suoritettu.

    Opintojakson voi suorittaa itsenäisenä kokonaisuutena. Vastuullinen myynnin johtaminen ja Myynnin tietojärjestelmät kuitenkin tukevat tämän opintojakson teemojen opiskelua, ja mikäli nämä ovat opiskelijan opintosuunnitelmassa, suosittelemme niiden suoritusta ensin.
    Sisältö
    Strategia ja strategian iso kuva

    Strategian merkitys yrityksen kasvussa ja kansainvälistymisessä

    Geneeriset kilpailustrategiavaihtoehdot ja kasvustrategiat kansainvälisessä toimintaympäristössä
    Strategiaprosessin vaiheet
    Strategiaprosessiin kuuluvat analysointityökalut
    Yrityksen toimintaympäristö ja tulevaisuuden ennakointi
    Yrityksen tulosten analysointi
    Yrityksen budjetointi ja vuosisuunnitteluprosessi
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Osaa keskeiset strategiaan liittyvät käsitteet ja tulosindikaattorit
    Osaa etsiä tietoa toimintaympäristön muutoksiin liittyen
    Osaa keskeiset kilpailustrategiavaihtoehdot ja kasvustrategiat
    Osaa kilpailu- ja kasvustrategioihin ja niiden analysointiin liittyvät käsitteet
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Osaa analysoida yrityksen kilpailuetua ja mahdollisuuksia erilaisilla markkinoilla
    Osaa toimintaympäristön muutokset ja miten niitä hyödynnetään strategian kehittämisessä
    Osaa analysoida yrityksen tulosindikaattoreita ja niiden vaikutuksen yrityksen liiketoimintaan
    Osaa kilpailustrategian kehittämisen merkityksen ja strategiaprosessin eri vaiheet
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Osaa kehittää yrityksen strategiaa innovatiivisesti ja analysoida strategian toteutettavuutta ja riskejä
    Osaa kriittisesti arvioida erilaisia kilpailustrategiavaihtoehtoja
    Osaa hyödyntää erilaisia aineistoja tulevaisuuden ennakoimiseksi ja muodostaa näistä mahdollisuuksia yrityksen liiketoiminnan kannalta
    Osaa tehdä päätöksiä eri arvoketjun osa-alueilla tuotekehityksessä, tuotannossa, myynnissä ja markkinoinnissa.
    Osaa arvioida erinomaisesti kilpailu- ja kasvustrategioiden merkityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    31.07.2019 - 22.08.2019

    Ilmoittautumisaika

    15.04.2019 - 26.07.2019

    Ryhmä
    • KESÄ2019
    Opettaja

    Martin Stenberg

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    HELI Liiketalouden koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5