•   Educational Expertise in Health Enhancing Physical Activity VAL4SL418-3003 31.10.2022-19.05.2023  10   (LOT20, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Osaamistavoitteet löytyvät kohdasta arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    1. ja 2. vuoden opinnot tai vastaavat tiedot.
    Sisältö
    - Oppimisteoriat - oppimiskäsitykset
    - Oppijakeskeisyys
    - Oppimisympäristöajattelu
    - Oppimisprosessin suunnittelu, toteutus, arviointi
    - Oppimisen ohjaus – oppijalähtöiset menetelmät
    - Arviointi oppimisen tukena
    - Kasvun asenne
    - Reflektointi
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Hallitseva koulutusorientaatio on kouluttajakeskeinen, joka näkyy kouluttajakeskeisinä menetelmävalintoina ja toimintatapoina. Kouluttajuuden ydintehtävänä nähdään tiedon jakaminen.
    Opiskelija osaa hyödyntää olemassa olevat resurssit (ajan, paikan, välineet) koulutustilanteen suunnittelussa ja toteutuksessa.
    Opiskelija osaa suunnitella oppimisen arviointiprosessin.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Koulutusorientaation tavoitteena on oppijalähtöisyys, mikä näkyy oppijaa osallistavien menetelmien (ajoittaisena) hyödyntämisenä. Kouluttajuus rakentuu menetelmähallinnan ympärille.

    Opiskelija tunnistaa oppimisympäristöjen merkityksen ja huomioi erilaiset ympäristöt oppimisprosesseissa. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa johdonmukaisen oppimisen arviointiprosessin.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Hallitseva koulutusorientaatio on oppijalähtöinen, jossa koko prosessin lähtökohta on yksilön kehittyminen ja osallistaminen toiminnan suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Kouluttaja on oppimisen tukija ja se näkyy oppimista ohjaavina kysymyksinä, yksilöllisenä oppimisen ohjaamisena sekä yksilön oppimaan oppimisen taitojen tukemisena.
    Opiskelija osaa ennakoida ja soveltaa oppimisympäristöjä oppimista tukevaksi sekä kokeilee rohkeasti uutta oppijalähtöisesti. Opiskelija osaa arvioida yksilön oppimista prosessimaisesti monipuolisin menetelmin ja hyödyntää arvioinnin tuloksia yksilön kehittymisen hyväksi.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    KONTAKTITUNNIT (teemat)
    Orientaatio, käyttöteoria
    Oppijakeskeisyys, oppimisympäristöajattelu
    Pedagogisen prosessin rakentaminen, arviointi oppimisen tukena
    Tammikuu: yhteisen tekemisen jakaminen, Dweck: Kasvun asenne, menetelmät
    Koulutusseminaarit 2X kokopäivä

    Ryhmäkohtaiset: 2 X käsikirjoituksen sparraus (opiskelija itse varaa ajan
    2 kertaa opettaja seuraamassa opetusta (opiskelija infoaa aikataulun)

    KÄYTÄNNÖN TOTEUTUS
    OPISKELIJA SUUNNITELEE JA TOTEUTTAA KOULUTUSPROSESSIN

    Opiskelija observoi erilaisia oppimisympäristöjä ja oppimisprosesseja oppijan näkökulmasta
    Opiskelijaa suunnittelee ja toteuttaa koulutuskokeilussaan oppimisen arviointiprosessin

    Vastuuhenkilö

    Teppo Rantala

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Koli, H. 2017. Innoita oppimaan: Miten luoda oppimiselle mahdollisuuksia ja tehdä oppimisesta mukaansatempaavaa. [Karjalohja]: House of Leading & Learning Oy.

    Toivola, M., Peura, P. & Humaloja, M. 2017. Flipped learning: Käänteinen oppiminen. 1. painos. Helsinki: Edita.

    Dweck, C. S. & Mustavuori, J. 2021. Mindset: Menestymisen psykologia. 2. uudistettu painos. Helsinki: Viisas Elämä. Myös 1. painos käy.

    Työelämäyhteydet

    Opinnoissa on työelämätoimeksianto.

    Toimipiste

    Vierumäen toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojakso ei sisällä tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Ei kv-yhteyttä.

    Ajoitus

    31.10.2022 - 19.05.2023

    Oppimistehtävät

    Opintojaksolla opiskelija kouluttaa noin 10 h koulutuskokonaisuuden valitsemalleen kohderyhmälle. Koulutuksen suunnitteluvaiheessa hän tekee taustoittavan tehtävän, pedagogisen käsikirjoituksen sekä loppuvaiheessa reflektoi oppimaansa. Näiden tehtävien lisäksi opiskelija kirjoittaa lukupäiväkirjan kirjasta Carol Dweck: Mondset.

    Ilmoittautumisaika

    29.11.2021 - 17.12.2021

    Aikataulu

    Opinnot alkavat marraskuussa 2022 ja päättyvät huhtikuussa 2023.

    Ryhmä
    • LOT20
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Ei vaihtoehtoisia toteutustapoja.

    Opettaja

    Tiina Laiho, Milla Reponen

    Paikkoja

    15 - 30

    Arviointitavat

    Itse-, vertais- ja opettaja-arviointi.

    Koulutus

    LOT Degree Programme in Sports and Leisure Management

    T&K-osuus

    3.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5