•   Sustainability Communication in Travel and Tourism Business TOU010AS3A-3004 20.10.2025-12.12.2025  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija
    - hallitsee matkailuyrityksen vastuullisuusviestinnän perusteet
    - ymmärtää vastuullisuusviestinnän merkityksen ja keskeiset toimintamuodot
    - osaa suunnitella vastuullisuusviestintää ja seurata se toteutumista
    - pystyy viestimään organisaation vastuullisuudesta eri sidosryhmille tarkoituksenmukaisissa kanavissa
    - ymmärtää vastuullisuusviestinnän roolin organisaation strategisena työkaluna
    - osaa analysoida ja kehittää organisaation vastuullisuusviestintää.
    Sisältö
    1. matkailuyrityksen vastuullisuusviestinnän lähtökohdat, suunnittelu ja haasteet
    2. vastuullinen ja osallistava sidosryhmäviestintä (asiakkaat, työntekijät ja kumppanit)
    3. vastuullisuusviestintä osana markkinointiviestintää
    4. yritysvastuuraportointi
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Osaa määritellä vastuullisuusviestinnän käsitteet ja vastuullisuusviestinnän suunnittelun perusteet. Ymmärtää vastullisuusviestinnän merkityksen ja haasteet. Tunnistaa vaikuttavan vastuullisuusviestinnän erityispiirteet eri sidosryhmille soveltuvissa kanavissa. Nimeää yritysvastuuraportoinnin käytänteitä.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Hallitsee vastuullisuusviestinnän perusteet ja osaa suunnitella vastuullisuusviestintää ottaen huomioon sidosryhmien erityispiirteet ja soveltuvat kanavat. Löytää keinoja vastuullisuusviestinnän haasteisiin ja käyttää vastuullisuusviestintää kilpailukeinona. Soveltaa yritysvastuuraportoinnin käytänteitä.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Osaa johtaa vastuullisuusviestintää ottaen huomioon eri sidosryhmien erityspiirteet ja soveltuvat kanavat. Osaa rakentaa vuorovaikutteista vastuullisuusviestintää analysoiden toimintaympäristön haasteita. Osaa perustella vastuullisuusviestinnän merkityksen strategisena työkaluna. Kehittää yritysvastuuraportoinnin käytänteitä.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    1. Oppimisalustan materiaalit
    2. Soveltuvin osin:
    - Eräranta, K. & Penttilä, V. 2021. Vastuullinen viestintä. ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry.
    - Nylund, A. 2018. Vinkkejä vastuullisuusviestintään: käsikirja matkailuyrittäjille markkinoinnin ja viestinnän tueksi. Business Finland.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    20.10.2025 - 12.12.2025

    Ryhmä
    • CONTACT
    • BLENDED
    • REB4PC1
    Opettaja

    Sari Auranen, Rilla Engblom

    Paikkoja

    15 - 45

    Koulutus

    RESTO Hospitality and Tourism Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    2.50 op

    Arviointiasteikko

    H-5