Lähiopetus maanantaisin klo 11.14-13.45.
Opintojaksotehtävänä on minitututkimus aiheesta: " Restonomien uratarinat".
Videoesitys opintojaksotehtävästä.
Tentti Examissa.
Pienryhmäohjaus lähiopetuksen yhteydessä.
Sähköposti: kristiina.adamsson@haaga-helia.fi / saija.laitinen@haaga-helia.fi
LAB8 Service Experience Laboratory 2019. TOOLKIT – 42 työkalua palveluiden ja elämyksien kehitykseen. Luettavissa: http://www.lab8.fi/tool-factory. Luettu: 10.1.2020.
Opinnäytetyökoordinaattorit 2019. Ohje pitkien raporttien laatimiseen. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu Oy. Helsinki. Luettavissa: https://mynet.haaga-helia.fi/opiskelu/opinnaytetyo-amk/raportointiohjeet/Pages/default.aspx. Luettu: 10.1.2020.
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. WSOYpro. Helsinki.
Luentomateriaali Moodlessa.
Opintojaksotehtävän toimeksiantajana on Haaga 50 vuotta.
Haagan toimipiste
Tentti tehdään Examissa 9.3.-20.3.2020.
Tentin voi uusia kahden seuraavan periodin aikana.
Kirjallinen raportti ja videoesitys opintojaksotehtävästä palautetaan 17.3.2020 mennessä.
Suomi
Kansainväliset alan tietolähteet
20.01.2020 - 20.03.2020
Toimeksiantona tehdään minitutkimuksia aiheesta: ”Restonomien uratarinat”. Toimeksiantaja on Haaga 50 vuotta. Harjoittelemme samalla tutkimustyyppistä opinnäytetyötä.
02.01.2020 - 24.01.2020
Maanantaisin klo 11.15.-13.45.
Opintojakso vaatii viikoittaista tekemistä lähiopetuksen ulkopuolella.
20.1.2020
Opintojakson suunnitelma ja tavoite
Opintojaksotehtävän aloittaminen ja ryhmäytyminen
Tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnittelu
Opinnäytetyö ja tutkimusraportin rakenne
27.1.2020
Laaditaan tutkimussuunnitelma tunneilla (omat läppärit mukaan), tutkimussuunnitelma palautetaan 31.1. klo 9 mennessä
Kehittämis- ja innovointimenetelmiä (esitykset annetuista aiheista)
3.2.2020
Tietoperusta: olemassa olevaa tutkittua tietoa oman tutkimustyön perustaksi, tietoperustan palautus 7.2.mennessä
Tiedonhaku, tiedonlähteet ja niiden kriittinen arviointi
Tutkimuksen etiikka
10.2.2020
Kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset menetelmät tutkimuksessa
Haastattelurungon laatiminen
Havainnointi tutkimusmenetelmänä
Laadullisen aineiston analysointi
24.2.2020
Tuo tunnille haastattelurunko kommentoitavaksi!
Kvantitatiiviset eli määrälliset menetelmät tutkimuksessa
Kyselylomakkeen laatiminen, Webropoliin tutustuminen, omat läppärit mukaan!
2.3.2020
Tutkimuksen toteutuksen raportointi (kuinka tutkimus toteutettiin), tutkimuksen luotettavuus, tulosten havainnollistaminen kuvioiden ja taulukoiden avulla.
9.3.2020
Kerätyn aineiston analysointi, tutkimuksen tulosten raportointi
Ohjausta tunnilla raportteihin, läppärit mukaan!
16.3.2020
Videoesityksen tekeminen (tallennetaan Onedrive -kansioon) – ei lähiopetusta
Opintojaksotehtävästä saa palautetta lähiopetuksessa sekä palautetusta tehtävästa ja videoesityksestä tehtävän arvioinnin yhteydessä.
Examissa tehdystä tentistä jokainen saa sähköpostiin tiedon tentin pistemäärästä.
Saija Laitinen, Kristiina Adamsson
15 - 30
Opettajat arvioivat opintojaksotehtävän ja tentin. Tehtävän arviointikriteerit on kerrottu erillisessä tehtävänannossa. Opintojaksotehtävä sisältää myös itsearviointia. Tentissä on monivalintatehtäviä, jotka ovat oikein (= 1 p.) tai väärin (= 0 p.)
Opintojaksotehtävä ja tentti on suoritettava hyväksytysti.
Tutkimustehtävästä (ryhmätehtävä) saa maksimissaan 70 pistettä (mahdollinen bonus 10 p.) ja tentistä 30 pistettä.
Kokonaispisteet Arvosana
100-90 5
89-80 4
79-70 3
69-60 2
59-40 1
Tehtävän arviointikriteerit on kerrottu erillisessä tehtävänannossa.
MATKA Degree Programme in Tourism Management
0.00 op
0.00 op
H-5