•   Webshop as Businessmodel SER004AS3A-3003 24.03.2025-16.05.2025  5   (ITB5PADIG1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakso perehdyttää opiskelijan verkkokaupan rakentamiseen, päivittäiseen toimintaan sekä
    markkinointiin. Opiskelija osaa rakentaa verkkokaupan asiakas- ja markkinaymmärrykseen perustuen. Oppimisessa painottuu verkkokaupan asiakas- ja markkinalähtöinen rakentaminen sekä verkkokaupan operatiiviset päätökset.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysvaatimuksia.
    Sisältö
    Verkkokauppa osana digitaalista kauppaa
    Tuote- ja palveluverkkokaupan periaatteet
    Markkina-aluevalinta ja kysyntäpotentiaalin määrittäminen
    Kilpailijoiden ja markkinoiden analyysi
    Verkkokaupan ohjelmistovaihtoehdot ja kaupan rakentaminen
    Verkkokaupan ulkoasun ja tuotesivujen määrittäminen sekä AI-ratkaisut
    Verkkokaupan tuotteiden hinnoittelu, maksutavat ja logistiset ratkaisut
    Verkkokaupan globaali luonne
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    • tunnistaa joitain verkkokaupan osa-alueita
    • osaa analysoida kysyntää ja kilpailua pintapuolisesti
    • osaa verkkokaupan rakentamisen osa-alueet
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    • tunnistaa hyvin verkkokaupan osa-alueita
    • osaa analysoida verkkokaupan potentiaalista kysyntää ja markkinoita monipuolisesti muutamalla työkalulla
    • tuntee AI:n mahdollisuuksia verkkokaupan operoinnissa ja rakentamisessa
    • osaa rakentaa yksinkertaisen verkkokaupan
    • tunnistaa verkkokaupan operatiivisia alueita
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    • tuntee hyvin verkkokaupan mahdollisuudet liiketoiminnassa
    • osaa analysoida hallitsee markkinoita ja kilpailutilannetta monipuolisia työkaluja hyödyntäen
    • osaa rakentaa kokonaisvaltaisen verkkokaupan perustellulle markkina-alueelle hyödyntäen AI-työkaluja soveltuvin osin
    • osaa tehdä perustellut valinnat verkkokaupan operatiivisista teemoista
    • tuntee verkkokaupan globaalit mahdollisuudet
    Lisätiedot
    Opintojakso perehdyttää opiskelijan verkkokaupan perustamiseen, päivittäiseen toimintaan sekä markkinointiin. Oppimisessa painottuu verkkokaupan käytännön toteutus sekä asiakaslähtöinen toimitapa ja markkinointi.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    24.03.2025 - 16.05.2025

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 21.03.2025

    Ryhmä
    • ITB5PADIG1
    • IT6PADIG1
    • EVENING
    • ITB6PADIG1
    • ONLINE
    • IT5PADIG1
    Opettaja

    Marko Mäki

    Paikkoja

    15 - 60

    Koulutus

    TRATI Business Information Technology

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5